راه‌اندازی 13 هزار شغل برکت برای خانواده شهدا و ایثارگران

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال 13 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را برای خانواده شهدا و ایثارگران ایجاد کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت از راه‌اندازی 4 هزار و 300 طرح اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران در سال 1401 خبر داد و افزود: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد نزدیک به 13 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را به همراه داشته است.

محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: 4 هزار طرح اشتغال دیگر با ظرفیت 12 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم نیز در شرف راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: طرح‌های راه‌اندازی شده و در شرف ایجاد برای خانواده شهدا و ایثارگران در راستای سیاست و راهبرد اصولی بنیاد برکت در توانمندسازی و ایجاد اشتغال ویژه اقشار اجتماعی است.

ترکمانه با تاکید بر اشتغال‌زایی برای خانواده شهدا و ایثارگران در سراسر کشور اظهار داشت: استان‌های خوزستان، فارس و کرمان بیشترین سهم را از این طرح‌های اشتغال دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 77 درصد طرح‌های اشتغال ویژه خانواده شهدا و ایثارگران به شکل انفرادی ایجاد شده و 23 درصد در قالب کسب‌وکارهای کارگاهی است.

راه‌اندازی 13 هزار شغل برکت برای خانواده شهدا و ایثارگران

ترکمانه اضافه کرد: 44 درصد طرح‌های اشتغال راه‌اندازی شده در حوزه خدمات، 34 درصد در کشاورزی و 22 درصد در زمینه صنعت است. همچنین پرورش طیور، کیف و کفش، خدمات آموزشی، صنایع دستی، خدمات کشاورزی و فنی ساختمان بیشترین رسته‌های مشاغل ایجاد شده را به خود اختصاص می‌دهند.

وی درباره شیوه شناسایی واجدین شرایط نیز توضیح داد: خانواده شهدا و ایثارگران مشمول این طرح توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی شده یا با همکاری تسهیل‌گران بنیاد برکت شناسایی می‌شوند.

 مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: تا به امروز و در مجموع، 7 هزار و 250 طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت 21 هزار و 750 شغل مستقیم و غیرمستقیم برای خانواده شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شده است.

ترکمانه در پایان با تاکید بر اشتغال‌زایی برای اقشار ویژه اجتماعی بیان کرد: تا به امروز بیش از 43 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور برای این اقشار شامل 16 هزار و 500 طرح زنان سرپرست خانوار، 7 هزار طرح خانواده شهدا و ایثاگران، 7 هزار و 200 طرح معلولان، 2 هزار طرح زندانیان و خانواده‌هایشان و 10 هزار و 500 طرح ویژه کولبران و سوخت‌بران راه‌اندازی شده و استقرار یافته است.

کد خبر 5688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =