پرورش گل نرگس و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۰۰ نفر در استان ایلام

مجری طرح های اشتغال زایی استان ایلام گفت: با همت بنیاد برکت در منطقه دره شهر استان ایلام نرگسزارهایی برای اشتغال مردم این مناطق ایجاد شده است.

جلال معصومی مجری طرح‌های اشتغال‌زایی استان ایلام (دهلران، آبدانان و دره‌شهر) در بنیاد برکت با بیان اینکه در استان ایلام در سه شهرستان آبدانان، دره شهر و دهلران هدف‌گذاری برای ایجاد هزار طرح  انجام شده بود گفت: تا به امروز 70 درصد از این طرح‌های اشتغال‌زایی به مرحله اجرایی رسیده است.

وی ادامه داد: از این هزار طرح هدف‌گذاری شده تا به امروز 980 طرح به بانک معرفی شده که حدود 650 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده و برای 150 طرح هم تشکیل پرونده صورت گرفته است.

معصومی توضیح داد: بخش عمده‌ای از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه کشت گیاهان دارویی، بهسازی سیستم آبیاری اراضی کشاورزی، اصلاح نژاد دام‌های کوچک و بزرگ، راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی، ایجاد مناطق بوم‌گردی و راه‌اندازی مشاغل فنی و خدماتی کارگاه‌های کوچک و بزرگ بوده است.

ایجاد مناطق تولید گل نرگس با همکاری بنیاد برکت در ایلام / اشتغال زایی 900 نفری به صورت مستقیم در سه شهرستان ایلام با همت بنیاد برکت

مجری بنیاد برکت در استان ایلام تاکید کرد:  همواره اولویت ایجاد طرح‌ها در این مناطق کشت دانه‌های روغنی کلزا در سه شهرستان بوده اما کشت گل نرگس در منطقه دره شهر و کشت گیاهان دارویی در منطقه  دهلران هم در دستور کار قرار گرفته است.

او اظهار کرد: ۹۰۰ نفر از طریق این هزار طرح اشتغال‌زایی در سه منطقه آبدانان، دره شهر و دهلران مشغول به کار شده‌اند و خوشبختانه میزان استقبال مردم از طرح‌های بنیاد برکت در این مناطق زیاد بوده است.

کد خبر 7061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =