تکمیل ۲۰۰۰ مدرسه و بهره‌برداری از ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد برکت اولویت برنامه‌های امسال در حوزه عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد را احداث ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق محروم و جایگزین کردن حداقل ۳۵۰ مدرسه استاندارد به جای مدارس کانکسی فعلی در کشور اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: در پایان سال ۱۴۰۱ دوهزارمین مدرسه بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و هم اکنون بیش از 700 مدرسه دیگر با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس در نقاط مختلف کشور در حال تکمیل است.

وی افزود: همچنین طی توافقنامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمامی ۱۰0۰ مدرسه کانکسی کشور تا پایان سال آینده با مدارسی مطمئن و استاندارد در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهد شد.

 تکمیل ۲۰۰۰ مدرسه و بهره‌برداری از ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار تا پایان سال

ترکمانه توضیح داد: حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان و پیشنهادات اساتید و صاحبان فن در ارتقا طرح‌ها وحوزه‌های کالبدی مانند بحث‌های الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی و همچنین حوزه‌های آموزشی و محتوایی از جمله اقدامات این بنیاد در سال ۱۴۰۱ بوده که در قالب برگزاری اولین رویداد مدارس آینده در تراز سند برنامه تامین فضا، تجهیز و فناوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

وی تصریح کرد: این اقدام مهم طی سال جاری ادامه و دومین رویداد ملی مدارس آینده با تمرکز بر مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

ترکمانه بیان کرد: نگاه به مقوله صنعتی‌سازی وافزایش رشد تولید با توجه به زمانبری اجرای پروژه‌ها به صورت سنتی و گاها صعب العبور بودن مکان‌های احداث مدارس و مراکز بهداشتی، بنیاد را برآن داشت تا با بررسی طرح‌های موفق اجراشده در سایر کشورها و بومی‌سازی آن‌ها، نسبت به استخراج مدلی نو در حوزه ساختمان‌های پیش ساخته کشور اقدام کند که امیدواریم مطالعات طرح تا شهریورماه امسال تکمیل و ساخت ساختمان‌های نمونه در سال جاری عملیاتی شود.

کد خبر 6681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =