اشتغال‌زایی عامل توسعه پایدار مناطق محروم

روش بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در اشتغال‌زایی و توجه به مسایل اجتماعی، عامل توسعه پایدار مناطق محروم است.

مهدی توانا، مجری بنیاد برکت در استان خراسان رضوی گفت: نقطه قوت اصلی بنیاد این است که بر توان‌مند کردن افراد تمرکز دارد. توجه به کیفیت در کنار کمیت و تمرکز بر اشتغال واقعی، شاخصه بنیاد است. همچنین در کنار اعطای تسهیلات به شرایط بومی، محلی و استعداد فرد در زمینه ایجاد شغل توجه دارد.

وی در ادامه افزود: در سال 1400 یک‌هزار و 117 طرح را به طور کامل اجرا کردم و در سال جاری نیز یک‌هزار و 700 طرح را در دست اجرا دارم. در همه طرح‌ها جدا از مرحله تولید به بخش عرضه نیز توجه داریم. بنیاد برکت در اعطای تسهیلات به تضمین شغل و حاشیه سود نیز توجه دارد. در سال‌های اخیر به سمت کسب و کارهای دانش‌بنیان رفته و ضمن توجه به تکمیل شبکه، زنجیره تولید، توجه به بازار سرمایه، به صادرات محصولات نیز اهمیت داده‌ایم. به تنوع حوزه‌ها نیز توجه داریم و به طور متعادل در بخش کشاورزی، دامداری، خدمات و غیره ایجاد اشتغال می‌کنیم.

اشتغال‌زایی عامل توسعه پایدار مناطق محروم

توانا در تکمیل صحبت خود گفت: قبلا اعطای تسهیلات بنیاد بیشتر بر بخش تولید متمرکز بود و کارآفرینان در زمان عرضه محصول با مشکلاتی برخورد می‌کردند. ما با ایجاد نمایشگاه‌های استانی تلاش کردیم بخشی از این مشکل را حل کنیم ولی بعدا به این نتیجه رسیدیم که باید عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم. در مراحل پایش و اهلیت‌سنجی، با روش‌های مدرن شبکه‌سازی به توسعه فناوری و ارتباط با بازارهای داخلی و بین‌المللی نیز توجه داریم تا محصولات تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد و سود مناسبی نصیب کارآفرین‌ها شود.

این مجری تقویت بنیاد را عامل مهمی در حل مشکلات مردم دانست و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با نحوه تعامل مناسب بنیاد و بانک‌ها، مشکلات کمتر شده است. به شرایط بومی و مزیت نسبی هر منطقه توجه داریم و با توجه به استعداد افراد و ظرفیت‌های منطقه‌ای، با راهنمایی و مشاوره، تسهیلات را در بخش مناسب هزینه می‌کنیم.

توانا که دارای دکترای مهندسی صنایع و مشاور توسعه صنعتی استاندار خراسان رضوی است، در پایان متذکر شد: بر شرایط روحی و روانی افراد در شرایط کنونی کشور توجه داریم و موارد ویژه‌ای داشته‌ایم که با ایجاد شغل برای افراد، مشکلات روحی و اجتماعی خانواده را حل کرده‌ایم.

کد خبر 5211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =