آغاز پویش احسان غدیر و اهدای وسایل سرمایشی و طبخ غذای گرم در مناطق محروم

به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، به صورت همزمان دو پویش «احسان غدیر» و «نسیم احسان» به مناسبت عید غدیر خم جهت طبخ و توزیع غذای گرم در روز عید غدیر و توزیع وسایل سرمایشی در مناطق کم‌برخوردار آغاز شد.

صبح امروز (سه‌شنبه ١٣ تیرماه ۱۴۰۲) در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد احسان و تعدادی از مدیران این مجموعه، پویش‌ توزیع یک میلیون غذای گرم و اهدای وسایل سرمایشی به نیازمندان مناطق محروم آغاز شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم گفت: امروز دو پویش احسان غدیر و نسیم احسان به مناسبت عید غدیر آغاز شدند. یک میلیون وعده غذای گرم در سطح شهرها و روستاهای استان‌های کم‌برخوردار با کمک گروه‌های جهادی در روز عید غدیر طبخ و توزیع شود.

علی عسگری ادامه داد: ١٢ هزار گروه جهادی با ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند که برای این دو پویش تقریبا دو هزار گروه جهادی به میدان آمده‌اند تا توزیع را بتوانیم تا مناطق صعب‌العبور عشایری و روستایی نیز پیش‌ببریم.

عسگری درباره جزئیات پویش نسیم احسان گفت: با آغاز فصل گرما اهدای وسایل  سرمایشی را در مناطق کم‌برخوردار به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت. سال گذشته در این پویش ٨ هزار وسیله سرمایشی شامل کولرآبی، کولرگازی و پنکه توزیع شد، امسال نیز ۴ هزار و ۵۰۰ وسیله سرمایشی برای استان‌های گرم مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر تهیه شده است که با کمک مردم این رقم می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای مشارکت مردم و گروه‌های جهادی با بنیاد احسان سامانه دنیای احسان در دسترس است و از این طریق منابع جذب خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: شناسایی افراد نیازمند توسط گروه های جهادی همکار با بنیاد احسان انجام می شود، همچنین سامانه های کمیته امداد، بهزیستی و وزارت رفاه نیز در بحث شناسایی به ما کمک می‌کنند.

عسگری خاطرنشان کرد: در فصل سرما نیز پویش دلگرمی احسان که اهدای وسایل گرمایشی است را خواهیم داشت که در مناطق سردسیر محروم لوازم گرمایشی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =