افزایش تولیدات دارویی ستاد اجرایی در دستور کار است

نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت و رئیس و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام با هدف توسعه همکاری های حوزه سلامت برگزار شد.

سید پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این دیدار اظهار کرد: در دوره جدید استراتژی ما خروج از برخی فعالیت ها و گسترش و تعمیق فعالیت در برخی حوزه های دیگر از جمله سلامت است.

فتاح با بیان اینکه اقدامات ستاد اجرایی در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو بر اساس نیازهای کشور و با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، افزود: در دوران گذشته در ستاد اجرایی فرمان امام حوزه‌های دارو و سلامت جدا از یکدیگر بودند که در این دوره تلفیق شده اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تلاش ما این است که تولیدات دارویی در این مجموعه‌ها نه تنها کاهش نیابد بلکه در جهت تحقق شعار سال، افزایش قابل توجهی داشته‌باشد.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت با تقدیر از همکاری‌های مشترک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت، محرومیت زدایی را از اهداف مشترک این دو مجموعه یاد کرد و گفت: خواستار مشارکت بیشتر ستاد اجرایی فرمان امام در تولید داروهای مورد نیاز و پرمصرف پزشکی کشور هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تلاش های زیادی انجام شده اما هنوز محرومیت‌ هایی در حوزه سلامت وجود دارد، تاکید کرد: باید برای رفع این محرومیت ها، شبانه روزی تلاش کنیم.

وزیر بهداشت با تقدیر از همکاری سید پرویز فتاح در زمان تصدی مسئولیت در بنیاد مستعضعفان برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، یکی از نمونه های این همکاری‌ها را ساخت بیمارستان علوی آبادان ذکر کرد و گفت: انتظار داریم ستاد اجرایی فرمان امام در تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته نیز به نظام سلامت کمک کند.

در این جلسه معاونان وزارت بهداشت و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام گزارش‌هایی از تقویت همکاری‌های مشترک ارائه دادند و مقرر شد کارگروه‌های دارو، درمان و بهداشت بین این دو مجموعه تشکیل شود.

کد خبر 7636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم سالاری IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    درود به شرفت جناب آقای فتاح از زمانی که به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ره آمدی برای کارگران خدماتی خیلی خوب شد بخصوص شاغلین ستاد چون از همه چی محروم بودن
  • فرهادوهاب زاده شفقی US ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    باعرض سلام خسته نباشید ..خیلی دوس دارم یعنی یکی از ارزوهام اینه که روزی برسه که کشورمون اولین صادر کننده دارو به تمام دنیا باشه..با ارزوی سلامتی