افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکونی درقالب نهضت ملی مسکن/ ساخت ۳۶ هزار واحد تا پایان سال آینده

آیین افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکونی احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در شش استان کشور برگزار شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام و سرپرست بانک مسکن، آیین افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: ستاد در سال‌های اخیر یک مجموعه ماموریت محور بوده، به این معنا که هرجا درکشور گره و مشکلی به وجود آمده، ستاد به عنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی و دولت وارد عمل شده و با کمک گرفتن از ظرفیت نخبگان جوان کشور و متخصصان هر زمینه به حل آن بحران کمک کرده است.


عارف نوروزی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی ما در ستاد اجرایی فرمان امام، حرکت در مسیر نامگذاری شده سالیانه توسط مقام معظم رهبری است، این نامگذاری برای مجموعه ستاد به معنی یک ریل‌گذاری به تمام معنا برای سوق دادن و بسیج کردن خدمات و امکانات برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وی افزود: بنا داریم در سال "رشد تولید و مهار تورم" نیز با کمک بخش‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام و از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید و تغییر در برخی خطوط تولید، نسبت به برنامه عادی ۱۴۰۲ خودمان، حداقل ۳۰ درصد افزایش تولید در بخش‌های مختلف ستاد را ایجاد کنیم.

نوروزی با اشاره به افتتاح ۲۰۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور گفت: در طرح "نهضت ملی مسکن" هم ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدای این طرح وارد میدان شد و برای ساخت ۳۶۰۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور اعلام آمادگی کرد که از این تعداد تاکنون ۲۰۰۰ واحد تکمیل و افتتاح شده و درصورت تأمین تسهیلات از سوی بانک مسکن و آورده متقاضیان، تا پایان امسال علاوه بر این ۲۰۰۰ واحد، ۵۰۰۰ واحد مسکونی دیگر راهم درفصول مختلف افتتاح و ازطریق وزارت راه و شهرسازی تحویل متقاضیان این طرح خواهیم داد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد:بخش اصلی انبوه‌سازی ستاد نیز در سال ۱۴۰۳ به ثمر خواهد نشست و با تأمین منابع لازم، احداث و تحویل ۳۶۰۰۰ واحد مسکونی را نهایی خواهیم کرد.

رییس دفتر رهبرمعظم انقلاب نیز دراین مراسم با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام درمناطق محروم کشور گفت: درجریان خدمات گسترده این ستاد انقلابی در سراسر کشور به ویژه درمناطق محروم و کم‌برخوردار هستم و به همه مدیران و کارکنان جهادی این مجموعه از طرف رهبرمعظم انقلاب سلام و خداقوت میگویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: اینکه بعد از سال‌ها دو هزار خانواده صاحب خانه شوند و به آرزوی خود برسند، موجبات خشنودی و رضایت الهی را هم فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: عبادتی بالاتر از خدمت به خلق و مردم نداریم و تأمین مسکن جزو مهمترین دغدغه‌های اغلب خانواده‌ها و زوجین است و ورود به این عرصه، موجب رفع دغدغه مردم و همچنین ایجاد رونق و اشتغال در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران ستاد نیز دراین مراسم با تشریح جزئیات واحدهای احداث شده گفت: امروز ۲۰۰۰ واحد مسکونی احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در ۱۸۸ هزار مترمربع زمین در ۶ استان و ۹ نقطه کشور افتتاح و تحویل متقاضیان میشود.

محمدجواد اسماعیلی افزود: این واحدها شامل ۴۹۶ واحد در پرند، ۴۵۸ واحد در قزوین، ۳۴۰ واحد در اردبیل، ۳۰۰ واحد در خرم‌آباد، ۲۱۴ واحد در یزد و ۱۹۲ واحد در زنجان میباشد.

وی افزود: تعداد کل پروژه‌های تعهد شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در قالب ۱۰۸ پروژه نهضت ملی مسکن و ۳۵ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۲۹ استان کشور و در ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۷۷ مترمربع زمین میباشد.

وی گفت: فاز نخست این پروژه‌ها با احداث ۲۰۰۰ واحد در ۶ استان به پایان رسید.

اسماعیلی ادامه داد: در فاز دوم و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز درصورت تأمین تسهیلات لازم ازسوی بانک مسکن و آورده متقاضیان، ۵۰۰۰ واحد مسکونی دیگر را هم در سراسر کشور تکمیل خواهیم کرد و این تعداد به ۷۰۰۰ واحد مسکونی میرسد.

وی تأکید کرد: موج اصلی انبوه‌سازی شرکت توسعه‌گران عمران ستاد در فاز سوم و تا پایان سال ۱۴۰۳ به انجام خواهد رسید و تعداد واحدهای احداث شده به حدود ۳۶۰۰۰ واحد مسکونی خواهد رسید.

در ادامه این مراسم، در ارتباط‌های ویدئوکنفرانسی با چند استان، ۲۰۰۰ واحد مسکونی با پیام رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به افتتاح رسید.

همچنین به صورت نمادین کلید یک واحد آپارتمان در شهر جدید پرند تحویل یکی از متقاضیان این مجموعه شد.


انتهای پیام/

کد خبر 5766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =