برگزاری آیین جایزه ملی احسان و تجلیل از فعالان احسان و نیکوکاری

استاندار اردبیل در همایش جایزه ملی احسان گفت: تلاش گروه‌های جهادی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کاهش آلام و مسائل و مشکلات مردم ارزشمند بوده و اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، آیین تجلیل از فعالین عرصه احسان و نیکوکاری با حضور استاندار و جمعی از مسئولین اردبیل شامگاه امروز در سالن دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد که در این مراسم از ۳۰ جهادگر از جمله مدیر خبرگزاری فارس اردبیل تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل با بیان اینکه بالاترین فضیلت انسان کسب حقایق دنیا و ارائه آن به مردم و تقلیل آلام و رنج مردم است، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و گروه‌های جهادی و جوانانی که در راه کاهش مسائل و مشکلات می‌کنند اقدامات ارزنده‌ای را در طی سال‌های اخیر در حوزه سلامت و درمان، افزایش سرانه فضای آموزشی، آزادی زندانیان، تامین جهیزیه و ...انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی افزود: فعالیت تمامی افرادی که با جان و مال عمر و زندگی خود را در پی رفع مسائل و مشکلات استان بسیار ارزشمند است.

تلاش گروه‌های جهادی در کاهش مشکلات مردم بسیار ارزشمند است

در ادامه این مراسم، مهدی افتخاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: یکی از تشکیلات این ستاد، بنیاد احسان  متشکل از گروه‌های جهادی است که کار اولیه را با توزیع کیف و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند آغاز و در ادامه با کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی در ایام کرونا، خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کرد.

وی، مردمی بودن بنیاد احسان را شاخصه اصلی عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های جهادی فعال در بنیاد احسان متشکل از جوانانی است که در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم بوده و در ایام کرونا با توزیع بیش از ۱۵۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در سطح استان مردمی بودن خود را به اثبات رساندند.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: در کنار بنیاد احسان، قرارگاه عدالت آموزشی بخش دیگری در ستاد اجرایی فرمان امام است که در حوزه‌های کمک آموزشی به دانش‌آموزان و افراد پشت کنکور و حمایت از طرح‌ها و ایده‌هایی که از سوی نخبگان ارائه می‌شود تلاش می‌کند تا در عرصه گام‌های اساسی بردارد.

وی تصریح کرد: فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد در مسئله فرزندآوری، ساخت و ساز خوابگاه و حمایت از بیماران صعب‌العلاج و اهدای ویلچر بوده و فعالیت بنیاد برکت در دو بخش عمرانی و اشتغال در جهت کاهش مشکل اشتغال جوانان با اعطای بیش از ۴ هزار وام اشتغال‌زایی است که اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه‌های فعالیت خود انجام می‌دهند.

تلاش گروه‌های جهادی در کاهش مشکلات مردم بسیار ارزشمند است

افتخاری به پویش مشق احسان، احسان لبخند و پویش اطعام غدیر و دل‌گرمی اشاره کرد و گفت: همکاری پزشکان در قالب معاینات دندانپزشکی و معالجات در مناطق محروم، توزیع غذای گرم و بخاری در بین نیازمندان از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در قالب پویش‌های مختلف در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

از بین ۶۵۰ گروه همراه و همکار ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان اردبیل، در این مراسم از ۳۰ جهادگر تجلیل می‌شود.

در ادامه، مهرداد ستوده، معاون اجتماعی این ستاد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد احسان پرداخت و گفت: از بین ۶۵۰ گروه همراه و همکار ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان اردبیل، در این مراسم از ۳۰ جهادگر تجلیل می‌شود.

تلاش گروه‌های جهادی در کاهش مشکلات مردم بسیار ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بخش مساجد و هیئات، صابر ظهماسبی نفر اول، حسین حاجی حسینی نفر دوم و محمدباقر غلامی عنوان سوم را از آن خود کردند.

در بخش عدالت آموزشی، مهدی شریفی، رضا تدین و توجید نوروزوند به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش سلامت، طهمورث یاوری مقام اول، سولماز استحمامی مقام دوم و مهدی جهانگیری مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بانوان خانم رضایی، نسیم آقازاده و زیبا احقاقی به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

در بخش مسئله محور، برهان اسماعیل‌زاده اول، عالیه یوسفی سادات دوم و حجت‌الاسلام عزیزی سوم شدند.

در بخش رسانه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، محمد ظفری از خبرگزاری فارس اردبیل، یونس یعقوبی از باشگاه خبرنگاران جوان و کیهان فیروز اول تا سوم شدند.

در بخش خیریه، الهام اجاقی، عظیمه طاهری و فرشته شیخی به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.

در بخش نوآفرینی رامین دانشور مقام اول، انصار نوری مقام دوم و میلاد بیغاله مقام سوم را کسب کردند.

در بخش فعالان اجتماعی از صادق جمالی(جانباز هشت سال دفاع مقدس)، زاهد محسنی‌نیا و میثم خداپناه به عنوان نفرات اول تا سوم تجلیل شد.

در بخش پیشرفت منطقه‌ای، رضا قربان‌زاده نفر اول، جابر عزیزی، نفر دوم و مهدی حسنی گیوی نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

گفتنی است؛ اجرای موسیقی محلی توسط عاشیق‌ها و اجرای سرود توسط نوجوانان کانون فرهنگی- هنری مسجد محله پیرمادر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

تلاش گروه‌های جهادی در کاهش مشکلات مردم بسیار ارزشمند است

تلاش گروه‌های جهادی در کاهش مشکلات مردم بسیار ارزشمند است

کد خبر 5679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =