بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان

نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور با ظرفیت ۲۱۵ کیلووات با حضور محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و فرماندار ویژه کاشان در روستای پنداس شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در روستای پنداس شهرستان کاشان گفت: نیروگاه خورشیدی حمایتی روستای پنداس کاشان الگوی موفقی از مشارکت مردم در راستای جهش تولید است.

وی افزود: این نیروگاه در بحث تولید برق، پدافند غیرعامل، کاهش هزینه زیرساخت شبکه برق و افزایش درآمد برای روستاییان تاثیرگذار است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: امیدواریم این الگو در دیگر روستاهای کشور اجرا شود زیرا نیروگاه خورشیدی امکان ثروت آفرینی برای مردم روستا را دارد و کمبود برق با ایجاد این نیروگاه‌ها رفع می‌شود.

ترکمانه گفت: بنیاد برکت در سال جاری ۱۰ درصد از طرح‌های اشتغالزایی خود را به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر از بانوان روستای پنداس در طرح ایجاد نیروگاه خورشیدی مشارکت کردند و ۶۵ میلیارد ریال هزینه راه اندازی این نیروگاه شده است، توضیح داد: ۸۰ میلیارد ریال کار زیرساختی برای این طرح انجام شده و این نیروگاه امکان برق رسانی به ۲۳۰ خانه را دارد.

گفتنی است؛ روستای پنداس از توابع بخش برزُک در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان قرار دارد.

محمد شریف زارعی، فرماندار ویژه کاشان نیز در این مراسم گفت: نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی روستای پنداس طرحی مردمی است که با مشارکت اهالی روستا و حمایت بنیاد برکت احداث شده است.

منطقه کاشان با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، یکی از مناطق مستعد برای تامین انرژی خورشیدی است.

کد خبر 7588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =