حمایت ویژه از کشاورزان شمالی با تکمیل زنجیره کاشت گیاهان دارویی

ناظر ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مازندران از حمایت ویژه از کشاورزان برنامه‌ریزی کامل برای تکمیل زنجیره کاشت گیاهان دارویی خبر داد.

هدی بابایی ناظر ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه توزیع نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه، اظهار کرد: ما در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها برای کل زنجیره گیاهان دارویی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به پشتیبانی‌ها در این طرح، افزود: اغناسازی کشاورز بابت کشت گیاهان دارویی، تبیین فواید و مزایای گیاهان، بازدید از اراضی اینکه چه نوع گیاهی در چه منطقه‌ای کاشته شود، ارائه آموزش‌ها از کاشت تا برداشت و فراوری، تهیه نهال و نشا و تحویل در روستا به کشاورز با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار آزاد از جمله مواردی است که درنظر گرفته شده است.

بابایی با بیان اینکه بحث بازار برای کشاورزان مهمترین بخش است، خبر داد: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها برای کسانی که بازار فروش ندارند، فروش تضمینی و حمایت با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه جهت کاشت و خرید دستگاه‌هایی صنعتی از جمله خشک‌کن و عرق‌گیری درنظر گرفته شده است.

ناظر ستاد اجرایی فرمان امام در طرح جهش تولید در دیم زارهای استان مازندران همچنین تاکید کرد: در مجموع اینکه چنانچه خلایی در زنجیره تولید مشاهده شود آن را پر می‌کنیم تا از کشاورزان فعال در زمینه کشت گیاهان دارویی در سطح استان حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 7585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =