جهش تولید و توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با مشارکت مردم مازندران

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام مازندران از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همراهی کشاورزان سوادکوه و توزیع نهال گل محمدی با نصف قیمت بازار خبر داد.

محمد آهنگران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  در حاشیه توزیع نهال‌های گل محمدی در روستای امافت سوادکوه، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام  در راستای منویات رهبری طی سالهای اخیر در بحث توانمندسازی و جهش تولید در دیمزارها اقدامات و طرح‌های خوبی را داشت.

وی با اشاره به طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان مازندران افزود: به لطف خدا ما در سال زراعی قبل برای قریب به ۳۰۰ هکتار در سطح استان توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی را داشتیم و برای سال‌زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ نیز همین میزان را هدف‌گذاری کردیم که در حال تحقق است. 

همچنین آهنگران به اقلیم و جغرافیای مستعد شهرستان سوادکوه اشاره و تصریح کرد: باتوجه به اینکه این منطقه گیاهان خودروی خوبی را در سطح مراتع و جنگل‌ها دارد، کاشت گیاهان دارویی در سوادکوه را به‌عنوان یک رسته ویژه درنظر گرفتیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام استان مازندران اضافه کرد: در این راستا در روستای امافت سوادکوه که به‌عنوان پایلوت تعداد زیادی نهال گل محمدی باکیفیت و مرغوب را نصف قیمت بازار به دست کشاورزان رساندیم. 

این مسئول از تلاش برای بحث تکمیل این زنجیره با فراوری، ایجاد بازار و خرید تضمینی و موارد دیگر خبر داد و گفت: الحمدالله این اقدامات انگیزه شده تا کشاورز بتواند توسعه کاشت را داشته باشد و همین رونق اقتصادی باعث شده که زمینه‌ مهاجرت معکوس در روستاها ایجاد شود.

وی در پایان عنوان کرد: انشالله که در راستای تحقق شعار سال، این تولید را در سال جاری به‌صورت جهشی وسعت بدهیم طوری که مردم هم در این اقدام مشارکت داشته باشند.

گفتنی است: طرح جهش تولید از سال زراعی ۱۴۰۰ با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهادکشاورزی در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شد. این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

کد خبر 7584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =