تنوع سیاسی روسای جمهور و مجلسی‌ها نشان‌دهنده رأی موثر مردم است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت:روسای جمهور و نمایندگان مجالس ما، اعضای مجلس خبرگان رهبری، همه با رای مردم انتخاب می‌شوند؛ ادامه این نظام به همین واژه جمهوری اسلامی است و تجلی این جمهوریت با رای مردم است.

سید پرویز فتاح، ‌رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: انتخابات همیشه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخودار بوده است، امام راحل نیز علی رغم اینکه تقریبا همه مردم سخن او را می‌پذیرفتند، این نظام را با انتخابات ۱۲ فروردین ۵۸ پایه‌ریزی کردند و بر اساس رای مردم نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی با اشاره به اصل بودن جمهوریت در کشور و نظام ایران اسلامی، افزود: امام راحل مجددا قانون اساسی کشور را با رأی مردم رسمیت بخشیدند و حتی تغییراتی که در سال ۶۸ در قانون اساسی صورت پذیرفت نیز با رای مردم محقق شد. ‌

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: روسای جمهور و نمایندگان مجالس ما، اعضای مجلس خبرگان رهبری، همه با رای مردم انتخاب می‌شوند؛ ادامه این نظام به همین واژه جمهوری اسلامی است و تجلی این جمهوریت با رای مردم است.

فتاح با اشاره به حق‌الناس بودن رأی مردم تصریح کرد: تنوع روسای جمهور و تفاوت مجلس‌ها با نگرش‌های سیاسی مختلف نشان می‌دهد در کشور ما رای موثر است، فلذا در تاثیر رای مردم در جمهوری اسلامی ایران کسی نباید تردید کند.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از مردم نقدهایی دارند ولی با حضورشان در انتخابات همیشه این تلنگر را به مسئولان می‌زنند که ما هیچ موقع نظام و رهبری را تنها نمی‌گذاریم؛ مردم موقعیت شناس و نکته‌سنج هستند و می‌دانند که دشمنان کمین کرده‌اند و به دنبال یک بهانه هستند. ‌

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر اینکه اگر جست‌وجو کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مردم در زمان های حساس همیشه حاضر بوده‌اند، گفت: مردم ما فهم بالایی دارند؛ در این شرایط حساس کشور، منطقه و دنیا که ایران نیز زیر ذره‌بین است، مردم خوب می‌دانند که به حضور آنها نیاز است، حتی اگر این حضور مقداری نقادانه نیز باشد.

فتاح با اشاره به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، اظهار کرد: با این شرایط هم مردم از وظیفه اصلی خود سر باز نمی‌زنند، وظیفه این است که این نظام و هر تغییری در داخل آن از طریق انتخابات و صندوق رای اتفاق می افتد.

وی با اشاره به تنوع فهرست‌های منتشر شده از سوی جریانات و احزاب سیاسی گوناگون کشور تصریح کرد: حالا که اقوام، مذاهب و شخصیت‌ها به میدان آمده‌آند، تردیدی ندارم که به فضل خدا مثل همیشه ملت بزرگ ایران با حضورشان مجددا بسیاری از محاسبات غلط و ظن‌های نادرست را خنثی خواهند کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فعلی کم مصوبه نداشته است، تأثیر بعضی از مصوبات در جامعه محسوس است اما بعضی به این صورت نیست؛ مجلس به قول امام راحل واقعا در راس امور است، وزرا از طریق مجلس قانومند می‌شوند و مورد سوال قرار می‌گیرند و استیضاح می‌شوند.

فتاح تأکید کرد: نباید از انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم که برای نظام ما بسیار حساس و مهم است غافل شویم.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت رأی مردم و تأثیر آن بر روی نمایندگان مجلس اظهار کرد: هر نماینده ای که با رای بیشتر به مجلس می‌رود پشتوانه بزرگی دارد و وقتی رای‌ها پراکنده می‌شوند، نماینده‌ها با میزان آرای پایین به مجلس راه پیدا می‌کنند و در نتیجه حتی قدرت چانه زنی آن نماینده در پیگیری امور مردم نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر 7525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =