افتتاح کارخانه فرآوری گیاهان دارویی اکسیر سز سربیشه با 1300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 230 نفر اشتغالزایی

با حضور مسئولین کشوری و استانی فاز نخست کارخانه فرآوری گیاهان دارویی اکسیر سبزسربیشه گچساران وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویر احمد  ؛ فاز نخست کارخانه فراوری گیاهان دارویی اکسیر سبز سربیشه گچساران با بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
 شایان نادری در حاشیه آئین افتتاح کارخانه فرآوری گیاهان دارویی اکسیر سبز سربیشه گچساران، اظهار کرد: احداث این طرح مهم اقتصادی در روستای سربیشه گچساران با هدف ترویج الگوی کشت گیاهان دارویی در مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسید و عملیات ساخت آن در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: روند اجرایی این طرح در یکسال گذشته شتاب خوبی به خود گرفته بود و اکنون افتتاح شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰متر مربع ساخته شده است سوله و فضای بیرون کارخانه هم اکنون تکمیل و آماده بهره‌برداری است.
وی گفت: فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی اکسیر سبز سربیشه شهرستان گچساران در قالب تولید انواع اَدویِه و بسته‌بندی گیاهان دارویی به بهره‌برداری رسید.
نادری بیان کرد: طراحی جدیدی در خط تولید کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربییشه) انجام و بازنگری جدیدی در آن انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: مبنای بکارگیری نیرو در کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربییشه) با آزمون و بکارگیری نیروهای بومی است که با بهره‌برداری از این کارخانه ۲۵ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.
نادری تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری و بسته‌بندی محصولات تولیدی کشاورزان نیز پیش‌بینی شده است.
نادری تصریح کرد: کارخانه فراوری گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح‌های اقتصادی گچساران بوده که فراهم شدن زمینه فرصت‌های شغلی جدید، بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره‌برداری از این طرح است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین، گفت: استان دارای بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید گیاهان دارویی کشور را دارد.
سید احسان عسکری افزود: تکمیل طرح‌های اقتصادی یکی از اولویت‌های مهم دولت در استان است و برای رفع معضل بیکاری، ساخت طرح‌های اشتغال‌زا همچون کارخانه گیاهان دارویی باید در استان افزایش یابد.
عسکری اظهار کرد: امروز فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی گچساران افتتاح شد و فازهای بعدی آن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. وعده‌های دولت سیزدهم به مردم در حال تحقق یافتن است.
وی گفت: در این دولت تحولات اقتصادی استان چشمگیر است و تعدادی از طرح‌هایی که از سنوات گذشته تکمیل نشده بودند در این دولت در حال تکمیل شدن است.
معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  نیز در این آئین گفت: کارخانه گیاهان دارویی موجب ترویج و رونق کشت گیاهان کشاورزی در منطقه و استان‌های همجوار می‌شود.

سید مصطفی سیدهاشمی اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در اقلیم جعرافیایی گچساران، این کارخانه فرصتی مناسب برای ترویج و رونق گیاهان کشاورزی در منطقه و استان‌های همجوار خواهد بود.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی این کارخانه گیاهای دارویی علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، فرصتی مناسب برای کشاورزان این شهرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی است.
سیدهاشمی ابراز کرد: این کارخانه برای ۳۰ نفر بصورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
وی گفت: ظرفیت تولید و فرآوری و بسته‌بندی این شرکت ۷۹۰ تن انواع گیاهان دارویی به صورت بسته‌بندی در حجم بالا، ادویه و دم نوش برآورد شده است.

کد خبر 6970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =