اجرای طرح جهش تولید در دیم زار های استان گلستان در سال 1402

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان ناظر فنی طرح جهش تولید در دیم‌ زارهای گلستان ونماینده ستاداجرایی فرمان حضرت امام ره با اعلام این خبر گفت : در این طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برخی حمایت‌ها و تسهیلات از جمله کمک به تامین کود بذر مال حاوی روی فسفر ، تامین انواع بذر محصولات هدف ، مشارکت در بیمه محصولات زارعی ، اعطای تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریالی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله برای خرید ادوات دنباله‌بند و بازسازی کمباین‌ها را انجام می‌دهد.

آرمین اکبری‌نیا افزود : طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارهای گلستان با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ه) از سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ آغاز و در سطح ۲۰ هزار هکتار آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌ زارهای گلستان برای سال زراعی جاری در سطح ۳۰۰ هزار هکتار پیش بینی شده است افزود : دانه روغنی کلزا ، کاملینا ، گلرنگ ، گندم ، جو ، نخود ، عدس ، گیاهان دارویی و علوفه‌ای از جمله این محصولات زراعی هستند.

اکبری‌نیا اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی کارشناسان و بهره برداران طرح جهش تولید، بکارگیری دانش‌آموختگان و کارشناسان بیکار کشاورزی و پهنه و تامین خودرو برای نظارت کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت از دیگر حمایت‌های ستاد اجرایی در طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان است.

او افزود : افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از بذور گواهی شده و استاندارد ، اصلاح الگوی کشت و رعایت تناوب زراعی ، معرفی ادوات الگویی جدید ویژه مناطق دیمزار و آموزش بهره برداران از مهمترین اهداف این طرح ملی است.

برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه استان درخصوص تناوب زراعی کلزا با غلات، کشت مسقیم و .. مباحثی را مطرح نمود.

کد خبر 6967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =