افتتاح ١٢٧٨ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن/ تحویل ۳۰۰۰ واحد دیگر تا پایان سال

١٢٧٨ خانواده در استان های یزد، قزوین، اردبیل، سمنان و زنجان صاحبخانه شدند.

صبح امروز (یکشنبه ١٩ شهریورماه) در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران و جمعی از مدیران ارشد مجموعه و در ادامه همکاری‌های ستاد اجرایی فرمان امام با وزارت راه و شهرسازی در پروژه ساخت واحدهای مسکن ملی، ١٢٧٨ واحد مسکونی دیگر تکمیل و تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.  

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کشور به ویژه برای جوانان موضوع مسکن است و ستاد اجرایی در راستای همگامی با سیاست‌های دولت، تفاهمنامه احداث ١٠٠ هزار واحد مسکونی را با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده است.

عارف نوروزی با بیان اینکه در اجرای این تفاهمنامه ٢ هزار واحد مسکونی را در اردیبهشت ماه تحویل متقاضیان دادیم، افزود: امروز ١٢٧٨ واحد مسکونی دیگر در ۵ استان زنجان، سمنان، یزد، اردبیل و قزوین تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.

وی ادامه داد: تا پایان امسال بیش از ۳ هزار واحد مسکونی دیگر تحویل داده خواهد شد. همچنین تمام واحد های ساختمانی افتتاح شده کاملا به لحاظ زیرساختی و فیزیکی تکمیل شده و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

نوروزی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت پروژه‌های مسکن ملی یک ریال سود و هیچ هزینه بالاسری دریافت نمی‌کند و ما برای این فعالیت گسترده درحال حاضر در ۲۷ استان کشور و در ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع زیربنا ساخت ۳۵ هزار واحد را در دستور کار داریم.

وی گفت: تاکنون برای این پروژه‌ها ۱۲ هزار و ١٨٨ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

نوروزی گفت: تمام واحدهای مسکونی بعد از تکمیل، تحویل وزارت راه و شهرسازی می‌شوند و وزارت راه براساس سامانه موجود و اولویت‌بندی خودش، واحدها را تحویل متقاضیان میدهد و ستاد نقشی دراین موضوع ندارد.

در ادامه مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: در ٢٧ استان کشور پروژه ساخت مسکن ملی را داریم که شامل ٩٩ پروژه می‌شود.

محمدجواد اسماعیلی با بیان اینکه ٩۵ پروژه در مرحله عملیات اجرایی است و ۴ پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی است، ادامه داد: در بیش از ٩٠ درصد پروژه‌ها مشکل پروانه ساخت و قرارداد تسهیلات بانکی مرتفع شده است همچنین در ۴ ماه اخیر با توجه به مشکلات موجود، میانگین پیشرفت پروژه‌ها بالای ٣ درصد بوده است.

در ادامه این مراسم واحدهای مسکونی در استان‌های زنجان، سمنان، یزد، اردبیل و قزوین به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح و تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =