افتتاح ۳۹۲ واحد مسکن ملی در استان زنجان

۳۹۲ خانواده در زنجان با اقدام ستاد اجرایی فرمان امام صاحبخانه شدند.

صبح امروز (پنج شنبه ٢ شهریورماه) درجریان سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به زنجان، ۳۹۲ واحد از پروژه ۷۴۴ واحدی برکت زنجان بااقدام ستاد اجرایی افتتاح شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: ستاد در کل کشور ساخت ١٠٠ هزار واحد مسکونی به میزان یک میلیون مترمربع را درقالب نهضت ملی مسکن متعهد شده است.

عارف نوروزی با بیان اینکه در شهر زنجان ساخت ۷۴۴ واحد مسکونی در دستور ساخت داریم، گفت: این واحدها در ۷۲۰۰۰ مترمربع زمین احداث می‌شوند.

نوروزی افزود: در این استان ١٩٢ واحد مسکونی تا ابتدای سال تکمیل و تحویل شد و امروز ٣٩٢ واحد مسکونی در قالب ۵۵ هزار متر مربع «مسکن برکت زنجان» تحویل متقاضیان گردید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: باقی مانده تعهدات ستاد اجرایی در حوزه ساخت مسکن نهضت ملی در زنجان نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم ستاد با وزارت راه و شهرسازی گفت: در برخی از موارد برای ساخت مسکن ستاد اجرایی زمین اختصاص می‌دهد و در برخی از عرصه‌ها در زمین‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار میدهد، مسکن احداث می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه بازدید از طرح برکت اظهار کرد: رشد قابل توجهی را در پروژه‌های نهضت ملی در شهر زنجان شاهد هستیم و امروز مجموع پروژه‌هایی که در استان و در هفته دولت افتتاح می‌شود حدود ٣ هزار و ٧٠٠ منزل مسکونی است که شامل مسکن‌های طرح نهضت ملی، منازل خودمالکی، منازل بافت فرسوده شهری و... است.

مهرداد بذرپاش افزود: با همه مشکلات موجود اغلب پروژه‌ها ۵٠ درصد پیشرفت داشته است و درحال حاضر زمین ١٧ هزار پروژه در استان زنجان آماده شده است و ۵٠٠ هکتار زمین نیز برای ساخت مسکن در استان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در شهر زنجان مشکل زمین مرتفع شده است و در شرق و غرب شهر، پروژه‌های متعددی در حال ساخت است.

وزیر راه ادامه داد: امروز ٧٠٠ واحد مسکونی افتتاح شد و واحدهای باقی‌مانده ستاد اجرایی تا پایان سال تحویل می‌شوند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدای آغاز طرح در کنار دولت بود و در اغلب استان‌ها با جدیت اختصاص زمین و ساخت مسکن را ادامه میدهند که جا دارد از زحمات مدیران جهادی این نهاد قدردانی کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 6655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =