مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یکی از نهادهای مهم محرومیت زدایی در کشور است. این دستگاه تاثیرگذار مردمی بنا بر رسالت تعریف شده اش، همواره درکنار مردم محروم بوده و طی بیش از سه دهه فعالیت توانسته در رفع مشکلات مردم گام های بلندی بردارد.

در استان هرمزگان نیز شاهد تلاش ها و فعالیت های ارزشمندی از سوی این ستاد هستیم. یکی از معاونت هایی که ماموریت های مختلفی برعهده دارد، معاونت اجتماعی است. در این معاونت حوزه زیرساختی، توانمندسازی و اشتغال را بنیاد برکت، حوزه کمک به محرومان ( توزیع جهیزیه، بسته‌های معیشتی و کمک در حوادث و بحران‌ها) را بنیاد احسان و موضوع سلامت و جمعیت را بنیاد ۱۵ خرداد بر عهده دارد.
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان با احصا نیازمندی های مردم محروم و کم برخوردار در تلاش برای رفع محرومیت زدایی در سراسر استان است.سال گذشته فعالیت های متعددی داشته است. فعالیت های چشمگیری که منجر به بهبود شرایط معیشتی و زندگی بسیاری از جامعه هدف شده است.
به گفته منوچهر دانشمند مدیرکل این ستاد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان در سال1401 به همت بنیاد احسان ، ۱۰۰۰ قلم لوازم خانگی به ارزش ۷ میلیارد تومان بین آسیب دیدگان سیل و زلزله هرمزگان توزیع کرد.همچنین این بنیاد با اهدا 50 دستگاه کانکس امدادی، راه اندازی آشپزخانه امدادی، راه اندازی کاروان شادی، تعمیر لوازم سرمایشی درقالب قرارگاه امدادی در زلزله سایه خوش در قالب پویش سفیر احسان به یاری حادثه دیدگان شتافت.
نگاه بلند ستاد به اشتغال جوانان، منجر به انعقاد تفاهم نامه۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت با پارک علم و فناوری هرمزگان برای اشتغالزایی در این استان شد.
توزیع ۸ هزار بسته لوازم التحریر به ارزش۲ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان در قالب پویش مشق احسان برای دانش آموزان مناطق محروم، حمایت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد برکت از مدارس در حال ساخت روستاهای کم برخوردار هرمزگان، افتتاح مدارس برکت در شهرستان میناب با اعتبار ۷ میلیارد تومان، اختصاص ۸ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس منطقه زلزله زده توسط بنیاد برکت، حمایت از ۸۰۰ نفر دانش آموز پشت کنکوری و آموزش مجازی آنان به همت قرارگاه عدالت آموزشی، برگزاری پویش درس بازی با هدف حمایت از دانش آموزان مقطع ابتدایی توسط قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان، انعقاد قرارداد ٤٦ میلیارد تومانی برای تکمیل خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه هرمزگان به همت بنیاد ۱۵ خرداد نشان دهنده این موضوع است که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان به حوزه آموزش توجه ویژه ای دارد.
یکی از دغدغه های مردم مناطق دورافتاده، نداشتن شناسنامه است که این ستاد در اقدامی بی نظیر، برای شناسنامه دارکردن افراد فاقد شناسنامه با همکاری دادگستری حمایت ۲ میلیارد ریالی داشته است.
حمایت از اعزام ۳۸۰ نفر برای سفر به کربلای معلی (اربعین) در قالب پویش سفیر احسان به همت بنیاد احسان، حمایت از حضور نفر برگزیده فوتبال خیابانی خانه احسان نایبند جنوبی در مسابقه ستاره ساز شبکه ۳ سیما، حمایت از حضور گروه های جهادی در روستاها و خدمت رسانی به مناطق محروم،حمایت از حضور گروه های جهادی در روستاها و خدمت رسانی به مناطق محروم، حمایت از ضبط برنامه تلویزیونی بزن بریم( ویژه کودک و نوجوان) در جزیره هرمز و بشاگرد و پخش از شبکه پوی از دیگر فعالیت های این ستاد بوده که در سال 1401 عملیاتی شد.
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان همچنین در حوزه درمان نیز فعالیت های بسیار خوبی داشته است که می توان به ارائه رایگان خدمات دندان پزشکی با اجرای پویش لبخند احسان در محله میرزا آباد بستک، حمایت از هزینه درمان نیازمندان به همت بنیاد ۱۵ خرداد، ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی اجرای پویش لبخند احسان در جزیره هرمز با حضور ۵۰ پزشک و کادر پزشکی، تهیه و توزیع اقلام توانبخشی معلولین شامل واکر، عصا حرکتی، عصا سفید تشک مواج و تشک ویلچر به همت بنیاد ۱۵ خرداد،اشاره کرد.
در کارنامه درخشان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان فعالیت های دیگری نیز دیده می شود: بیمه ۹۰ هزار خانه روستایی با مشارکت استانداری هرمزگان و بیمه برکت، مساعدت در تأمین آب برای ۱۲ روستا در شهرستان جاسک در پویش احسان زندگی به همت بنیاد احسان، مشارکت در تکمیل 10 کیلومتر از راه روستایی زیرکوه و بخش گافر بشاگرد به مبلغ ۵ میلیارد تومان به همت بنیاد برکت، افتتاح کارگاه خیاطی احسان در جزیره هرمز با ظرفیت ۲۰ دستگاه چرخ خیاطی، توزیع ٢٤١ قلم لوازم سرمایشی در مناطق محروم استان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال به همت بنیاد احسان، توزیع ۵۸۰۰ بسته معیشتی با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در پویش احسان و همدلی به همت بنیاد احسان، توزیع لوازم منزل در روستاهای بخش گافر و پارامون بشاگرد به همت بنیاد احسان در سردشت بشاگرد با حضور معاون اول رئیس جمهور با اعتبار 16 میلیارد تومانی بنیاد برکت، توزیع ۱۲۰ بسته لبخند مادری ویژه فرزند سوم و بالاتر در خانوارهای مناطق محروم با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد ۱۵ خرداد.
فعالیت های این ستاد در سال 1402 به این جا ختم نمی شود. بد نیست بدانید در کارنامه سال 1401 ستاد ،اعزام ۲۲۰ نفر به سفر اربعین از کادر محلات طرح تحول و توانمندسازی 2020 در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور،راه اندازی ۷ خانه احسان جدید در استان هرمزگان در قالب طرح تحول و توانمندسازی محلات،برگزاری پویش سفره احسان توزیع ۱۲۰ تن گوشت مرغ با اعتبار ۷ میلیارد  تومانی  بین خانوارهای مناطق کمتر توسعه یافته ، حمایت از طرح های  فرهنگی ، اجتماعی محلات کم  برخوردار توسط خانه های احسان ، برگزاری نخستین رویداد ملی توسعه فناوری امید در هرمزگان با هدف رسوخ فناوری در مناطق محروم،برگزاری جایزه احسان تجلیل از گروه های مردمی و جهادی فعال در عرصه خدمت رسانی هرمزگان،حمایت ۵ میلیارد تومانی بنیاد برکت از تکمیل رینگ جزیره هرمز با همکاری راه و شهرسازی  نیز دیده می شود.
تمام فعالیت های انجام شده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان مبین این نکته مهم است: محرومیت زدایی و امید آفرینی.

مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

مسئله این است؛ محرومیت زدایی و امیدآفرینی

کد خبر 6528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =