ایجاد 150 طرح اشتغال‌زایی با همکاری معاونت اموز زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در قالب طرح شمسا

مدیر تحقیق و توسعه و نظارت بنیاد برکت گفت: در قالب قرارداد بنیاد برکت با معاونت امور زنان وخانواده ریاست‌جمهوری، تاکنون حدود150 طرح اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین ایجاد شده است.

 به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت سیدمحسن کالوندی مدیر تحقیق و توسعه و نظارت بنیاد برکت با بیان اینکه طی دو سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد برکت در قالب طرح شمسا با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده منعقد شده است گفت: در قالب این تفاهم‌نامه ادارات کل امور زنان و خانواده استانداری در استان‌ها مبلغی را در قالب تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار و یا کارآفرین پرداخت می‌کردند که بنیاد برکت هم در قالب طرح شمسا چند برابر این تسهیلات به این بانوان کارآفرین در راستای اشتغال‌زایی اعطا می‌کرد.

کالوندی گفت: معاونت امور زنان وخانواده ریاست‌جمهوری تاکنون با بنیاد برکت مشترکا طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور اجرا کرده‌اند. این طرح‌ها با اولویت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار قراردادهای را منعقد کرده و بنیاد برکت هم سه برابر آورده‌ی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست‌جمهوری مورد حمایت قرارداده است.

او گفت: این اقدام با هدف مردمی‌سازی اشتغال با کمک خیرین حقیقی و حقوقی در مناطق محروم و کم برخودار برای بانوان سرپرست خانواده، بدسرپرست و کارآفرین صورت گرفته است.

کالوندی افزود: سال گذشته با استان‌های قم، یزد، خراسان رضوی و امسال هم با استان‌های سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، ایلام و همدان منعقد شده است.

 او با بیان اینکه طی تفاهم بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در قالب طرح شمسا برای بانوان کارآفرین به ویژه با اولویت زنان سرپرست خانوار طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منعقد شده است افزود: تاکنون از طریق این میزان تسهیلات 150 طرح اجتماع‌محور اشتغال‌زایی در این استان‌ها توسط بانوان کارآفرین ایجاد شده است.

مدیر تحقیق و توسعه و نظارت بنیاد برکت اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به شدت پیگیر ایجاد اشتغال به ویژه برای بانوان سرپرست خانوار و کارآفرینان است و بنیاد برکت در راستای قدردانی از زحمات و حمایت‌های این معاونت در حوزه حمایت از بانوان کارآفرین سرپرست خانوار به خانم خزعلی معاون امور زنان و خانواده، تندیس نشان عالی برکت را اهدا کرد.

کد خبر 6333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =