ایجاد بیش از هشت هزار شغل در فارس کلید خورد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس گفت: سال گذشته پنج هزار شغل در استان ایجاد شد و در سال جاری نیز پیش بینی ایجاد هشت هزار و ۲۰۰ شغل جدید در سطح استان شده است.

حسین پورنورعلی در میزگردی که به میزبانی خبرگزای ایرنا در شیراز برگزار شد، گفت: در مجموع طی یکسال گذشته حدود ۲۰ هزار بسته معیشتی در سطح فارس توزیع شد که هر بسته حدود ۸۰۰ هزار تومان ارزش داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس گفت: ۲۴۰ تن گوشت مرغ گرم، ۵۰۰ دستگاه بخاری، ۵۰۰ دستگاه اقلام سرمایشی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر، ۳۰۰ بسته کامل لوازم منزل، ۷۰۰ کمک هزینه سفر عتبات در سال گذشته در بین نیازمندان یا آسیب دیدگان از حوادث طبیعی در فارس توزیع شده است.

پورنورعلی بیان کرد: در یکسال گذشته پنج اردوی جهادی دندانپزشکی با حداقل ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مواد مصرفی در سطح این استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل مدارس کانکسی به سازه‌های مستحکم از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که تاکنون ۳۵ مدرسه کانکسی فارس به ساختمان‌های ایمن و مهندسی ساز تبدیل شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس گفت: در سال ۱۴۰۱ در فارس پنج هزار فرصت شغلی توسط این بنیاد ایجاد شده است و در مجموع مباحث زیربنایی، اشتغال و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولید در این بنیاد صورت می‌پذیرد.

پورنورعلی ادامه داد: بنیاد احسان نیز از سال ۹۷ تشکیل شد و ماموریت‌های خرد اجتماعی ازجمله توزیع بسته‌های معیشتی، وسایل منزل (گرمایشی، سرمایشی و...) و کمک‌های خرد به این بنیاد واگذار شد و قرارگاه عدالت و آموزش و سلامت نیز ذیل این بنیاد فعال شد.

وی با اعلام اینکه در یکسال گذشته از ۲۰۰ زوج نابارور در این استان حمایت شده است، یادآور شد: حمایت از خانواده‌های دارای ۲، سه و یا چندقلو نیز در بنیاد ۱۵ خرداد صورت می‌پذیرد که شرط حمایت از این خانواده‌ها فقط درخواست سرپرست خانواده است که متقاضی بهرمندی از این حمایت‌ها باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس بیان کرد: اقلام اولیه و لازم خانواده‌های دارای چندقلو از جمله تامین مواد مصرفی نوزاد برای حداقل ۶ ماه، بسته سیسمونی، کارت هدیه برای مادر و ... با هدف جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد و این برنامه‌ها به صورت دائمی در سطح استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =