افتتاح کارخانه طبیب و راه‌اندازی خطوط تولید شیت شریانی و کتتر آنژیوگرافی برای نخستین بار

با بهره‌برداری از کارخانه دانش‌بنیان "طبیب" ، خطوط تولید چند محصول مهم پزشکی در حوزه قلب و عروق ، برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شد.

ظهر امروز (چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲) در مراسمی باحضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان برکت و جمعی از مدیران شهرستانی در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان، آیین افتتاح رسمی کارخانه "طبیب" و بهره‌برداری از خطوط تولید چندمحصول پزشکی از جمله خطوط تولید شیت شریانی و کتتر آنژیوگرافی برای نخستین بار در کشور؛ برگزار شد.
عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار داشت: امروز کارخانه طبیب کاشان در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی افتتاح شد که ازاین طریق برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی بیان کرد: با افتتاح این کارخانه و راه‌اندازی خطوط تولید شیت شریانی و کتتر آنژیوگرافی که برای اولین بار در کشور صورت پذیرفته است حدود ۵۰ تا ۹۰ درصد به ازای تولید محصولات مختلف، صرفه جویی ارزی حاصل شده و محصولات این کارخانه از قیمت مناسب‌تری نسبت به مشابه خارجی برخوردار است.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ستاد اجرایی فرمان امام حجم وسیعی از شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت خود قرار داده که مجموعه طبیب کاشان یکی از این شرکت‌هاست.
نوروزی خاطرنشان کرد: به طور معمول مجموعه‌های دانش‌بنیان را افراد نخبه و دلسوز طرفدار رشد و اعتلای کشور تشکیل میدهند و حمایت از این مجموعه‌ها ، سرمایه‌گذاری درازمدت برای کشور است.
وی با بیان اینکه اکثر تجهیزات پزشکی عروق و قلبی وارداتی است، ادامه داد: حدود ٣٠٠ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این مجموعه شده که ١۴٠ میلیارد تومان را سهامداران و ١۶٠ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی به نتیجه رسیده است.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام افزود: در حال حاضر با توجه به اقدامات مجموعه طبیب در سال اول، حدود ٧ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل خواهد شد که در سال‌های آینده این رقم توسعه پیدا می‌کند.
نوروزی با اشاره به اینکه ١۵٠ نفر در این مجموعه مشغول خدمت هستند و تا آخر امسال با افزایش ظرفیت به اشتغال مستقیم ٢٠٠ نفر خواهد رسید، ادامه داد: براساس آمار حدود ٢٠٠ هزار آنژیوپلاستی و ۶٠٠ هزار آنژیوگرافی درسال مورد نیاز است که با افتتاح طبیب، بخش زیادی از نیاز کشور مرتفع می‌شود.
وی تصریح کرد: در سال ١۴٠٢ پیش‌بینی کردیم از طریق فعالیت‌های خرد و خانگی، دانش‌بنیان، فعالیت‌های بنگاه‌ها، تسهیلات محور و بنگاه محور ٣٩٠ هزار شغل و در گروه توسعه اقتصادی تدبیر ٣٠ هزار شغل را ایجاد کنیم که حدود ۴٢٠ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز دراین مراسم اظهار کرد: در حوزه سلامت به خصوص در حوزه تجهیزات پزشکی به نیکویی و درست کاری محتاجیم.
جلال غفارزاده با بیان اینکه هر مولدی را به وجود می‌آوریم مسئولیت پیگیری آن را داریم و پاسخگوی اعمال مولد خود هستیم، ادامه داد: کنترل کیفیت‌ها بعد از مصرف بسیار حائز اهمیت است و ما در اداره کل رویکردی داریم که موضوع تولید را تسهیل کنیم اما چون موضوع سلامت است، مجبوریم از استانداردها کوتاه نیاییم.
غفارزاده ادامه داد: یکی از استانداردهای مشهود پیگیری رضایت مشتری است که در حال حاضر در بیمارستان‌ها و کشور ما وجود دارد.
وی با بیان اینکه لازم است در پیش و پس تولید محصولات، گزارش عوارض ناخواسته داشته باشیم، ادامه داد: ما مجموعه بزرگ طبیب را از امروز به عنوان ممیز در این زمینه به رسمیت می‌شناسیم.
وی تاکید کرد: از ستاد اجرایی فرمان امام برای حمایت و راه‌اندازی این مجموعه دانش‌بنیان که دغدغه آن سلامت مردم و تلاش برای دسترسی آسان‌تر جامعه پزشکی و بیماران به اقلام موردنیاز است ، قدردانی میکنم.
مدیرعامل مجموعه طبیب نیز اظهار کرد: ساختار طبیب از سه ضلع بالین، سرمایه‌گذار و اجرایی تشکیل شده است.
جعفر اعتمادی تصریح کرد: درسال ٩۶ شروع تولیدات شرکت طبیب را برنامه‌ریزی کردیم اما متاسفانه با توجه به مشکلات ارزی، این مجموعه تعطیل شد و یک سال تعطیل بود تا اینکه موسسه دانش‌بنیان برکت و حمایت‌های کلان ستاد اجرایی فرمان امام باعث شد کار از بین نرود و طبیب دوباره قد بکشد.
اعتمادی ادامه داد: از قریب به صدسال گذشته حوزه درمان و تشخیص پزشکی به سمت کاهش تهاجم در تشخیص و درمان می‌رود همچنین کاهش مخاطره انتقال بیماری مورد توجه است که نمود آن در محصولات طبیب وجود دارد.
اعتمادی افزود: در محصولات عمومی تجهیزات پزشکی شرایط کشور بد نیست اما در بخش تخصصی قلب، مغز، تنفس و ... هنوز کمبودهایی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌هایی که در مجموعه طبیب وجود دارد می‌تواند محصولات مصرفی سایر حوزه‌ها را نیز تولید کند، افزود: به زودی مجموعه طبیب قطب تولید محصولات تخصصی کشور خواهد شد.
لازم به ذکر است در ابتدای این برنامه ، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام و مهمانان از خطوط تولید کارخانه "طبیب" کاشان بازدید کردند.
انتهای پیام/

کد خبر 6128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =