تحقق ۹۸ درصدی طرح جهش تولید در لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان، گفت: از این میزان ۳۴۰ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد تحقق پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ه) لرستان، مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان، سه‌شنبه، ۹ خردادماه در همایش دستاوردهای جهش تولید در اراضی دیم لرستان که با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی و معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم لرستان، خاطرنشان کرد: آنچه موجب پیگیری و اهمیت اجرای طرح در استان شده، تاثیر اساسی کاهش نزولات جوی بر جامعه کشاورزی بوده به‌نحوی که کاهش تولید این بخش منجر به مهاجرت روستاییان و فروش دام‌های مولد همراه شده بود.

طائف با یادآوری اینکه نگاه مثبت و پیگیری ویژه‌ای در خصوص جهش تولید در استان از سوی مجموعه وجود دارد، افزود: از طرفی بخش زیادی از کشاورزان استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و همین امر نیز سبب توجه بیشتر به طرح جهش تولید در اراضی دیم لرستان شده است.  

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: بسترسازی مناسبی در سطح ستاد اجرایی و جهاد کشاورزی استان برای رشد تولید در حوزه کشاورزی استان به ویژه جهش تولید در دیمزارها شکل گرفته است.

طائف میزان تعهد لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها را ۳۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان یعنی معادل ۹۸ درصد برنامه تعهدی ستاد، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با اشاره به صرف هزینه ۲۶ میلیارد تومانی برای خرید ادوات کشاورزی استان، افزود: همچنین در بحث نهاده های کشاورزی ۱۴۳ هزار کیلوگرم و لیتر نهاده دامی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است که شامل حوزه بذرمال بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به بیمه ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان، گفت: با سرانه بیمه‌ای ۵۰ هزار تومانی که به ازای هر هکتار پرداخت می‌شود تاکنون ۸ میلیارد و ۸۷۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در بحث داشت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تامین سم و عملیات مربوط به سم‌پاشی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در طرح جهش تولید در اراضی دیم لرستان؛ ۳۵۵ کارشناس پهنه کشاورزی مشارکت دارند که از این تعداد ۱۵۰ نفر مربوط به بخش خصوصی هستند.

طائف با بیان اینکه ۸ درصد تعهد جهش تولید کشور مختص لرستان بوده است، خاطرنشان کرد:در برخی سرفصل ها مانند بیمه رشد معقولی داشتیم به شکلی که در خصوص بیمه؛ سال گذشته میزان انجام شده ۳۰ هزار هکتار بوده و امسال سه برابر شده است.

کد خبر 6122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =