روز مزرعه در سوادکوه / استان مازندران در طرح جهش تولید در دیم زارها ویژه عمل میکند

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه مازندران جزو ۲۱ استان کشور است که در طرح جهش تولید قرار گرفته‌ است، گفت: "جهش تولید در دیمزار" به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ارجاع شده و به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جهادکشاورزی مازندران منعقد شد که به موازات آن، طرحی ۵ ساله برای اجرا و نتیجه‌گیری شکل گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران به نقل از خبرگزاری فارس، محمد آهنگران معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در مراسم روز "مزرعه‌ی گندم دِیم" که با حضور جناب آقای خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در روستای اَتو شهرستان سوادکوه برگزار شد، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های مختلف،  نقش حمایتی دارد که بخشی از آن در حوزه‌ توانمندسازی روستا و کشاورزان است.

وی ادامه داد: "جهش تولید در دیمزار" به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ارجاع شده و به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جهادکشاورزی مازندران منعقد شد که به موازات آن، طرحی ۵ ساله برای اجرا و نتیجه‌گیری شکل گرفت.

آهنگران با بیان اینکه مازندران جزو ۲۱ استان کشور است که در طرح "جهش تولید" قرار گرفته‌اند، افزود: با همکاری سازمان جهادکشاورزی مازندران، طرح جهش تولید در سال نخست در ۳۰ هزار هکتار از مناطق دیمزار استان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با سازمان جهاد کشاورزی مازندران هماهنگی و تعامل خوبی دارد که همین موضوع موجب پیشبرد اهداف و منجر به کسب رتبه‌ی برتر کشور در اجرای این طرح شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ هکتار از مزارع روستای اَتو شهرستان سوادکوه تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت و امسال نیز به ۲۷ هکتار افزایش یافت که اگر حمایت کافی شکل گیرد، تمامی زمین‌های منطقه زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

آهنگران گفت: سال گذشته سه دستگاه ادوات کشاورزی مربوط به کشت مستقیم به این منطقه اختصاص داده‌شد و امسال نیز تخصیص‌هایی در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای اینکه رشد تولید را داشته‌باشیم باید ضریب مکانیزاسیون را افزایش دهیم که  استفاده از دستگاه‌های برداشت را ضروری می‌کند. به همین دلیل ادوات برداشت را باید جز اولویت‌ها قرار داد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان مازندران اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار از اراضی کشت گیاهان دارویی را در استان در حال اجرا داریم و حمایت‌های خوبی انجام شده تا بتوانیم کشت گیاهان دارویی را در این منطقه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه‌ کشت گیاهان دارویی در منطقه‌ی سوادکوه، برای  ۱۸ هکتار زمین قرارداد منعقد شده، گفت: آمادگی داریم در حوزه‌هایی مانند: توسعه‌ی گیاهان دارویی، ادوات کشاورزی، زنجیره‌ تولید و کمک به ارائه‌ محصول نهایی در بازار، کشاورزان را حمایت کنیم.

کد خبر 6056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =