استقرار بیمارستان سیار ۶۰ تختخوابی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق زلزله‌زده خوی

به همت بنیاد احسان، امدادرسانی به مردم مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی با برپایی بیمارستان سیار ، وارد مرحله جدیدی شد.

مدیرعامل بنیاد احسان با اعلام این خبر گفت: با دستور دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، دقایقی پس از وقوع زمین‌لرزه هفته گذشته، نیروهای امدادی و ارزیاب بنیاد احسان به منطقه اعزام شدند و روند امدادرسانی به مردم آغاز شد.

سعید سلیمانی افزود:در روزهای نخست با ارسال اقلام ضروری مانند پتو، چادر، بخاری و مواد غذایی، تلاش کردیم تا نیازهای اولیه زلزله زدگان را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای بعد اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه و نانوایی سیار کردیم و هم اکنون روزانه ۴۰ هزار پرس غذای گرم، ۷۰ هزار بطری آب معدنی، ۳۰ هزار قرص نان و ۴ هزار بسته معیشتی درحال توزیع است.

سلیمانی با اشاره به اعزام و استقرار بیمارستان احسان نیز گفت: بعد از ارزیابی و احساس نیاز مردم به خدمات پزشکی مناسب، با کمک مجموعه برکت‌تل، بیمارستان سیار احسان با ۱۲ کانتینر و ظرفیت ۶۰ تختخواب برای خدمت‌رسانی به مردم خوی وارد این شهرستان شد و از امروز خدمات خود را آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: بیمارستان سیار احسان علاوه بر ظرفیت بستری بیماران، دارای اتاق عمل، سونوگرافی و آزمایشگاه است.
 

سلیمانی عنوان کرد: همچنین با تشکیل کمیته‌های تخصصی و بررسی‌های روزانه، نقاط محروم از خدمات شناسایی شدند و با تشکیل  ۴ کمپ اضطراری در این مناطق، ۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات مختلف بنیاد احسان قرارگرفتند.


وی افزود: با توجه به سرما و برودت هوا، ۴۰۰ بخاری، ۳۴۰  چادر امدادی و ۳ هزار پتو تاکنون به منطقه ارسال شده تا در اختیار مردم قرار گیرد.


مدیرعامل بنیاد احسان تأکید کرد: نیروهای جهادی و امدادی ستاد اجرایی فرمان امام تا زمان عادی شدن وضعیت شهر و انتقال مردم از کمپ‌های موقت به خانه‌هایشان، در منطقه و در کنار مردم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 5541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =