معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قم از اجرای طرح توانمندسازی محلات، موسوم به ۲۰۲۰ در هفت محله محروم این استان خبر داد.

دکتر امیر امیرگان : طرح کشوری توانمندسازی محلات با عاملیت چهار دستگاه اجرایی شامل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر به اجرا گذاشته شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قم از اجرای طرح توانمندسازی محلات، موسوم به ۲۰۲۰ در هفت محله محروم این استان خبر داد.

دکتر امیر امیرگان افزود: طرح کشوری توانمندسازی محلات با عاملیت چهار دستگاه اجرایی شامل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر به اجرا گذاشته شده است.

وی با اشاره به انتخاب 2020 محله برای اجرای این طرح گفت: خانه‌های احسان ستاد فرمان امام نیز در هفت نقطه از محله‌های کمتر برخوردار استان، فعالیت خود را در راستای آموزش و شناسایی آسیب‌ها و توانمندسازی محله‌های کمتر برخوردار آغاز کردند.

وی افزود: عمده افراد فعال در این طرح، جوانان کمتر از ۳۰ سال هستند و در قم شاهد فعالیت‌های با نشاط و بسیار مثبت آنها با محوریت مساجد هستیم، به جهت ایام اربعین و راهپیمایی باشکوه زیارت امام حسین (ع) که یک میثاق جهانی برای تمام دلدادگان آن حضرت است، اعزام جوانان فعال در خانه‌های احسان و طرح توانمندسازی محلات در دستور کار قرار گرفت.

امیرگان ادامه داد: در قم نیز طی ثبت‌نام و شناسایی که انجام شد، از تمام مجموعه‌های فعال، حدود ۵۰۰ تَن شناسایی شدند که تحت عنوان کاروان جوانان عصر ظهور به راهپیمایی عظیم اربعین اعزام خواهند شد.

وی گفت: این کاروان از قم به مرز مهران حرکت می‌کند و یک برنامه ۱۰ روزه را جهت زیارت کربلای معلی و نجف اشرف انجام می‌دهد و با تدابیر انجام شده به قم باز می‌گردد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قم در پایان بیان کرد: از تمامی جوانانی که در راستای فعالیت‌های جهادی و توانمندسازی محله‌های کمتر برخوردار فعالیت می‌کنند، دعوت می‌کنیم در طرح خانه‌های احسان وابسته به معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در جهت آموزش و توانمندسازی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 4622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =