گروه‌های مردمی پای‌کار رفع محرومیت آموزشی در چهارمحال و بختیاری

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: این بنیاد تصمیم دارد تا با طراحی ساز و کاری مشخص و دقیق گروه‌های خلاق، نوآور، جهادی و دغدغه‌مند حوزه آموزش را در جهت رفع محرومیت‌های آموزشی فعال کند.

حمید سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به لزوم مردمی‌سازی امور به خصوص در حوزه عدالت آموزشی گفت: طبق راهبردهای پیش‌رو قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان تصمیم دارد تا با طراحی ساز و کاری مشخص و دقیق گروه‌های خلاق، نوآور، جهادی و دغدغه‌مند حوزه آموزش را در جهت رفع محرومیت‌های آموزشی استان‌های مختلف با نگاه ملی فعال کند.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کشور افزود: این اقدامات در حوزه‌هایی همچون خدمات ویژه دانش‌آموزان، معلمان، مدارس مناطق کم‌برخوردار،گروه‌های مردمی و تخصصی حوزه آموزش و به صورت کلی زیست‌بوم فعال تعلیم و تربیت کشور اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه‌های استانی ویژه عدالت آموزشی، شناسایی شبکه‌سازی و حمایت از گروه‌های متخصص فعال در هر استان با هدف محرومیت‌زدایی آموزشی از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

سلیمی خاطرنشان کرد: گروه‌های جوان توانمندی در این استان وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بازوهای مطالعاتی، اجرایی و محتوایی بهره گرفت و امیدواریم با تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی در این استان رصد و شناسایی دقیقی از گروه‌های فعال و افراد تاثیرگذار استان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: توزیع لوازم‌التحریر به تعداد هفت تا هشت هزار بسته، تهیه کاربرگ آموزشی بین پنج تا ۶ هزار بسته، حمایت آموزشی از کنکوری‌ها به تعداد یک‌هزار نفر به صورت آنلاین و آفلاین، اجرای طرح استعدادیابی متوسطه در ۱۰ رسته به صورت آنلاین و آفلاین در ۱۰ مدرسه، آموزش و توانمندسازی معلمان از لحاظ گفتمانی، دانش و مهارت، ایجاد دو مدرسه تولید و مهارت و تربیت مشاور تحصیلی از جمله مسائلی است که در چهارمحال و بختیاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

کد خبر 4219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =