تیزر پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارها و رویداد درختکاری (کاشت 35هزار اصله نهال جهت بادشکن و ایجاد حریم 1000 هکتاری)

(کاشت 35هزار اصله نهال جهت بادشکن و ایجاد حریم 1000 هکتاری)

در راستای جهش تولید در دیمزارهای کشور و احیای خاک حاصلخیز برای کشاورزی با آب سبز، رسیدن به خودکفایی و امنیت غذایی پایدار در کشور، طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تدوین و به تأیید مقام معظم رهبری رسید پس از آن تفاهم‌نامه همکاری در زمینه طرح مذکور مابین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال ۹۹ منعقد شد که گام دوم آن در مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و تاکنون پنجاه و سه جلسه برای این طرح ملی و بسیار مهم تشکیل شده است.

پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی دکتر علیرضا مهاجر، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دکتر سید مصطفی سیدهاشمی ، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دکتر مقداد همتی، مدیرکل محصولات اساسی معاونت زراعت، مدیرکل سبزی و صیفی معاونت زراعت، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، مجری طرح ملی گندم، رئیس مرکز تحقیقات دیم کشور، مدیرعامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس و سایر اعضای ستاد ملی این طرح، در روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در یکی از سایت‌های الگویی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واقع در تهران، شهرستان ملارد، جاده اخترآباد، روستای حسین‌آباد برگزار شد.

در خلال این جلسه تفاهمنامه استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد، صندوق کارآفرینی امید و ستاد فرمان اجرایی امام ( ره) منعقد شد.

بر اساس این تفاهمنامه همکاری که به امضای سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) و علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز رسید، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد برای تامین نهاده‌های کود، سم، بذر و ماشین‌آلات به کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند، پرداخت می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه امضای این تفاهمنامه همکاری، با اشاره به این که ابتدای سال تاکنون طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در سطح دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اجرا شده است، گفت: این طرح با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دست‌اندرکاران استانی و کشاورزان کم برخوردار در ۱۵ استان کشور در حال اجرا است.

مهاجر ابراز امیدواری کرد : در قالب این طرح از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح و بهره‌ وری در اراضی دیم به امنیت غذایی کشور کمک شود.

وی اظهار داشت: در این طرح برخی غلات ، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی در اراضی دیم زیر کشت رفته‌اند.

در این مراسم معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز گفت: امسال ۲۰۷ هزار نفر از کشاورزان توانستند با آموزش دقیق فنی و حمایت‌های صورت گرفته دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم در ۱۷۰ شهرستان را زیر کشت ببرند. وی اظهار داشت : یکی از هدف های اجرای این طرح این است که صاحب زمین به عنوان کشاورز در روستا بماند و به درآمد کسب شده در قالب این طرح ببالد.

سید مصطفی سید هاشمی سطح پوشش بیمه‌ای اراضی دیم در قالب این طرح را در سال جاری ۵۰ درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد؛ در سال آینده سطح پوشش بیمه‌ای این اراضی افزایش یابد.

در حاشیه این جلسه رویداد درختکاری و آغاز کاشت 35 هزار اصله نهال جهت بادشکن و ایجاد حریم 1000 هکتاری و همچنین بازدید از مزرعه کاشت گیاهان دارویی نیز صورت پذیرفت.

پایان خبر/

کد خبر 3639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =