تلاش معلمان جوان جهادی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان فاقد تجهیزات الکترونیک

شهرکرد- ایرنا- دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس گفت:طرح آموزش حضوری برای دانش‌آموزانی که در مناطق محروم به دلیل نبود زیرساخت‌ها و نداشتن تجهیزات الکترونیک از تحصیل بازمانده بودند، از ابتدای مهرماه از سوی این تشکل اجرایی شد.

علی فلاحتکار روز پنجشنبه در آیین رونمایی از کتاب" نظام مسائل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری" افزود: آموزش این دانش‌آموزان در گام نخست فعالیت این جمعیت با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در۶ استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، هرمزگان و گیلان در همه مقاطع تحصیلی اجرایی شد.

وی گفت: این دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده بودند اما به واسطه دسترسی نداشتن به شبکه شاد و امکانات آموزشی، شرایط حضور در کلاس‌های آنلاین درس را نداشتند اما در قالب این طرح دانش‌آموزان در مدرسه در قالب گروه‌های ۶ تا ۱۰ نفره حاضر می‌شدند و معلمان جهادی و جوان، آموزش این دانش‌آموزان را به صورت حضوری انجام می‌دادند.

وی، با اشاره به اینکه جمعیت معلمان جوان از سال ۹۷ فعال شد، افزود: هم‌اکنون ۹ هزار معلم جوان در این جمعیت فعالیت دارند.

فلاحتکار اظهار داشت: افزایش عدالت آموزشی از اهداف اجرای این طرح است و توانمندسازی معلمان، نقطه قوت فعالیت‌های این جمعیت است و زمانی که مجموعه جهادی نتوانستد در مناطق محروم حاضر شوند، این معلمان در حوزه کیفیت بخشی کار کنند.

۵۲۰ راهکار برای رفع مشکلات آموزشی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است

دبیر جمعیت معلمان جوان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین گفت: از سال گذشته در راستای ارتقای سطح آموزشی نظام آموزش و پرورش، با نظرخواهی از سه هزار معلم در استان ۵۲۰ راهکار در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش استان گردآوری و در قالب کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش استان تهیه شده که این کتاب قابلیت توسعه به همه استانهای کشور را دارد.

احسان طاهری افزود: این کتاب با مطالعه اسناد بالادستی  و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب تهیه شده است.

پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ درصد است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به پوشش ۹۹ درصدی مقطع پیش دبستانی و پوشش ۱۰۰ درصدی مقطع ابتدایی در استان گفت: به برکت نظام اسلامی شاخص‌های آموزشی در استان به خصوص در مناطق محروم رشد چشمگیر داشته است.

محمد محمدی افزود: هم‌اکنون محروم‌ترین مناطق روستایی استان نیز کلاس‌های درس پایه ابتدایی فعال شده است.

وی با اشاره بر اهمیت تهیه این کتاب در استان افزود: در راستای بهبود کیفیت آموزشی در مداس از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد و این کتاب توسط کارشناسان اداره کل برای عملیاتی شدن در سطح مدارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در شورای برنامه‌ریزی استان نیز این کتاب معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول آموزش هستند.

کد خبر 3538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =