ایجاد ۴ هزار شغل برکت با احیا و توانمندسازی ۶ واحد صنعتی در زنجان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

مشارکت اقتصادی با ۶ واحد تولیدی در زنجان با سرمایه‌گذاری ۸۰میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام، باعث ایجاد اشتغال برای ۴ هزار نفر در این استان شده است.

هادی جوهری معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: این مشارکت با حجم کل سرمایه‌گذاری ۸۰۱ میلیارد ریالی صورت گرفته و ایجاد اشتغال برای ۴ هزار نفر را به دنبال داشته است.

جوهری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت پس از تثبیت و به مرحله سوددهی رسیدن از سه واحد خارج شده و سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی همچنین از مشارکت بنیاد برکت با یک کارخانه تولیدکننده انواع سیم و کابل برق در زنجان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی بنیاد با شرکت سیم و کابل نور زنجان، علاوه بر احیای این واحد صنعتی باعث ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر شده است و حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیا و آغاز به فعالیت مجدد این شرکت مستقر در شهرک صنعتی شماره‌ یک استان بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به افتتاح فاز توسعه‌ای این واحد تولیدی در سال گذشته خاطرنشان کرد: این شرکت قبل از مشارکت با بنیاد برکت در فضایی اجاره‌ای و با ظرفیت محدود مشغول به فعالیت بود که با ورود و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت از سال ۱۳۹۶، محل فعلی شرکت خریداری و سرمایه در گردش مورد نیاز جهت افزایش تولید آن تامین شد و به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر به عنوان یکی از واحدهای تولیدی نمونه استان زنجان فعالیت می‌کند.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ادامه داد: با افتتاح فاز توسعه‌ای، ظرفیت تولید این شرکت از ۲۰ به ۷۰ درصد رسیده و عمده محصولات آن به ۱۵ کشور از جمله افغانستان، عراق و ارمنستان صادر می‌شود.

جوهری تاکید کرد: بنیاد برکت در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است. ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

به گفته معاون بنیاد برکت، این بنیاد در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و ۲۴۰ بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار دارد که احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۴۶۸ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان زنجان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

کد خبر 1504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =