خدمتگذاران اربعین انتخاب شده امام حسین(ع)، هستند

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان ایلام گفت: کسانی که خدمتگذار زائرین اربعین هستند انتخاب شده از سوی امام حسین(ع)،بوده و هر کسی نمی تواند وارد این خدمتگذاری شود. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان ایلام《محمد زارع》، در آیین تجلیل از موکب داران اربعین ۱۴۰۲ مرز مهران اظهار کرد: دستگاههای مختلف در اربعین پای کار آمدند، جذب اعتبارات در کشور یک هنری می خواهد که جناب استاندار در این زمینه خیلی تلاش کرد تا اعتبارات به استان بیاید.

وی افزود: امسال اربعینی متفاوت داشتیم و کسانی که به ایلام آمدند و از مرز مهران رفتند همه شاهد تغییرات نسبت به گذشته بودند.

زارع خاطرنشان کرد:  جا دارد از نماینده مقام معظم رهبری در ایلام به عنوان پدر معنوی اربعین استان و پدر معنوی مواکب که نقش راهنما و رهبر را برای مواکب به عهده داشتند تقدیر و تشکر کنم.

مدیر کل ستاد اجرایی حضرت امام ره تاکید کرد: امسال در حوزه فرهنگی با توجه به تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان جهشی را در زمینه رویکرد فرهنگی حس کردیم و ستاد اجرایی فرمان امام یک تصمیم سخت و بزرگ گرفت و یک تصمیم به جا و درستی هم بود و آن اینکه بنا شد خودمان موکب داری نکنیم و تمام ظرفیت و امکانات را در اختیار سایر مواکب قرار دهیم و به مواکبی که با مشکلات اقتصادی و کاهش حجم نذورات مواجه شده بودند کمک کنیم تا چراغ مواکب در استان خاموش نشود.

زارع تصریح کرد: استان ایلام محروم است و پیدا کردن خَیِر کار آسانی نیست و در توان مردم و مواکب به تنهایی نیست که جوابگوی این همه زائر باشند، اما با این وجود مواکب بومی و مردمی استان با تمام وجود و امکانات مالی جهاد کردند و شبانه روز پای کار بودند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره بیان کرد: اربعین و شور و هیجان آن و خدمات دستگاههای مختلف به خاطر حمایت‌ها و نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این زمینه است.

وی اضافه کرد: که خدمتگذاران زائرین انتخاب شده هستند و هر کسی نمی تواند وارد این خدمتگذاری شود و کسانی که در این مجموعه کار می کنند نگاه ویژه امام حسین علیه السلام را خواهند داشت.

زارع افزود: در اربعین مجموعه انتظامی و مرزبانی، سپاه و همه مسئولان دست در دست هم دادند و باعث افتخار برای ایلام شدند.

کد خبر 7032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =