اعلام جزییات بسته‌های جدید طرح‌های ویژه توانمندسازی محلات کم‌برخوردار (۲۰۲۰)

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با اشاره به جزییاتی از اجرای طرح ۲۰۲۰، گفت: بچه‌های محلات کم‌برخوردار می‌توانند با مراجعه به سامانه www.Twot.Lwp.ir از طرح‌های این سامانه بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل (ره) علی آقامحمدی در گفت‌گویی، اظهار کرد: ۲هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار در کشور وجود دارد که در تمام این محلات در رده‌های سنی؛ ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال مسابقه بین تیم‌ها برگزار می‌شود و قهرمان محلات در استان و قهرمان استان در تهران و بعد تبدیل به قهرمان ملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا ۱۵ تیر ماه ثبت‌نام داریم، از بچه‌های محلات استان خواست تا حتما در سجام ثبت‌نام کنند و بعد از آن در مسابقات محلات شرکت کنند.

آقامحمدی با اعلام اینکه این مسابقات تا ۲۰ تیر ماه جاری برگزار خواهد شد، ادامه داد: پس از آن از ۲۰ الی ۲۵ تیر ماه مسابقات استانی و ۲۹ الی ۳۰ شهریور ماه مسابقات سراسری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با اشاره به اجرای طرح ۲۰۲۰، یادآور شد: در این طرح  مستاجرانی که حدود سه سال در یک منطقه ساکن هستند نیز می‌توانند در سامانه www.Twot.Lwp.ir ثبت‌نام کنند و کسانی که سند غیررسمی دارند میتوانند ثبت‌نام کرده و سند رسمی را دریافت کنند، در مورد بهداشت و درمان همه می‌توانند برای بیمه سلامت اقدام کنند، هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج را نیز وزارت بهداشت و درمان پرداخت خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح باتوجه به شناسایی بازماندگان از تحصیل، می‌توانند ثبتنام کرده و ادامه و تحصیل بدهند، برای اشتغال نیز همه کسانی که بیکار هستند می‌توانند با ثبت‌نام از بسته‌های کاریابی و آموزشی بهره بگیرند؛ در مورد مباحث فرهنگی نیز برای هر کوچه یک جلسه قرآنی موردنظر است که همه می‌توانند اقدام کنند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح شهرداران کوچه‌ها بچه‌های زیر ۳۰سال میتوانند داوطلب شهردار کوچه شده و از سفر رایگان به اربعین بهره‌مند شوند و از همین استان دسته‌ای به سفر بروند، سال گذشته بیش از ۳۰۰ نفر از مازندران باعنوان "راهیان عصر ظهور" اعزام شدند.

کد خبر 6346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =