اجرای طرح جهش تولید در بیش از ۴ میلیون هکتار اراضی دیم کشور

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به عملیاتی شدن اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم ۲۲ استان کشور گفت: این طرح در ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور اجرا شد که سهم لرستان از این میزان ۳۵۰ هزار هکتار است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، سید مصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور، سه‌شنبه، ۹خردادماه در همایش دستاوردهای جهش تولید در دیمزارهای لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: اگر در سنوات قبل در لرستان اراضی دیم زیر کشت نمی‌رفت یا راندمان آن پایین بود، امروز با طرح جهش تولید نه تنها اراضی دیم زیر کشت محصولات می‌رود بلکه راندمان آن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه کشورها با وجود پیشرفت در حوزه‌های مدرن، هوش مصنوعی، فناوری و موشکی نیازمند تامین امنیت غذایی هستند، گفت: رهبری در تعریف امنیت اقتصادی، کشت محصولات مورد نیاز مردم را از جمله تعاریف امنیت اقتصادی برشمرده‌اند که گندم و جو در این راستا محصولات استراتژیک هستند.

سیدهاشمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه سال قبل بر اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تقویت و تداوم آن تاکید کردند، گفت: در این راستا سال اول ۶۷۰ هزار هکتار، سال دوم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار و امسال چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زیر کشت رفت و در دوره بعد نیز پنج میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار دیمزار کشت می‌شود.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه امسال ۴۰۰ هزار کشاورز در دایره طرح جهش تولید مشارکت داشته‌اند، به مشارکت ۴۳ هزار کشاورز لرستانی در طرح جهش تولید اشاره ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان ۲ بازوی قوی در تامین بذر، کود، کمک به بیمه محصولات، ادوات، آموزش و کارگاه‌های ترویجی این طرح همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های مطلوب در لرستان بر لزوم شکر این نعمت تأکید کرد و با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها کاهش بارندگی مواجه هستند، اضافه کرد: میانگین بارش باران در لرستان بیش از ۴۰۰ میلی‌متر است که نقش مهمی در اثربخشی طرح جهش تولید و تحقق ۹۸ درصدی آن داشته است.

سیدهاشمی با اشاره به اینکه این ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تولید واکسن برکت؛ کم عارصه‌ترین واکسن در بین واکسن‌های کرونا را تولید کرده است، گفت: ستاد اجرایی در بزنگاه‌های مهم برای تولید ماسک، ۵۰ میلیون دُز واکسن برکت، تامین هزینه فرزندآوری، درمان کودکان ناشنوا و اهدای بسته‌های لبخند مادری پیشگام بوده و به یک معنا، سعی کرده معبرها را باز کند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه ۳۷۰ هزار نفر از افراد ناشنوا با کاشت حلزون درمان شده‌اند، اظهار کرد: بسته‌های لبخند مادری و تامین پوشک با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو از دیگر خدمات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

کد خبر 6120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =