افتتاح نخستین مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده

معاون علمی، فناوری رئیس جمهور بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای حفظ جوانی جمعیت تاکید کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری گفت: هر وقت مساله ای وجود دارد که به روش های عادی و مرسوم حل نمی شود می بایست یک مرکز نو آوری راه اندازی کرد که از ایده ها و فکرهای جدید برای حل آن مساله استفاده شود. به این تعبیر، مراکز نوآوری بستری برای ارائه راهکار و حل مسائلی است که گریبان‌گیر جامعه بوده و به روش‌های معمول قابل حل نیست.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای حفظ جوانی جمعیت

روح الله دهقانی که در آئین افتتاح مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده «مثبت پنج» بنیاد 15 خرداد سخن می گفت با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای حفظ و صیانت از سرمایه انسانی جوان و پرنشاط کشور، عنوان کرد: اکنون که از نعمت جمعیت جوان بهره‌مند و سرشار هستیم، باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی افزود: ما در حال حاضر داریم از نیروی جوانی که دهه های شصت تا هشتاد متولد شده اند استفاده می کنیم و حواسمان نیست که آنها چند سال دیگر پیر می شوند و کشور در آینده به نیروی جوان پر انرژی نیاز خواهد داشت.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای حفظ جوانی جمعیت

رئیس‌ بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه مشکل کاهش زاد و ولد اگر به روشهای عادی حل می شد تا الان حل شده بود، اضافه کرد : این مساله، پیچیده و چند جانبه است که ساحت های متعددی دارد. ما به یک لایه نوآوری در حکمرانی نیاز داریم و یک نوآوری فرهنگی و معیشتی که والدین تمایل داشته باشند جمعیت خانواده شان را افزایش دهند.

دهقانی خاطرنشان کرد: با تاسیس مرکز نوآوری جمعیت، شاید اتفاق مستقیمی در کلان جمعیت کشور نیافتد اما باورم این است که این مرکز اگر صاحب ایده های درخشان و بازدهی خوب باشد و برای مردم و با مردم کار کند می تواند در همه جای کشور تکثیر شود و به  ابزارهای مردم برای افزایش جمعیت سالم و پویا تبدیل شود.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای حفظ جوانی جمعیت

گفتنی است مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده مثبت پنج توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با همراهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با رویکرد ارائه خدمات و محصولات دانش‌بنیان و خلاق به خانواده‌ها، ایجاد زمینه و انگیزه‌های فرزند آوری، خدمات مشاوره در حوزه سلامت، بهداشت و تغذیه خانواده با استقرار حدود ۲۰ تیم نوآور به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =