بیمه ۹۷ هزار هکتار از اراضی طرح جهش تولید لرستان توسط ستاد اجرایی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: به جهت اهمیت موضوع میزان ۹۷ هزار هکتار از اراضی طرح جهش تولید در سطح استان بیمه گردیده که ستاد جهت مساعدت به کشاورزان مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال برای بیمه در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان، مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان، امروز، ۱۹ اردیبهشت در شورای اشتغال شهرستان نورآباد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد اشتغال با محوریت بنیاد برکت است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد طرح‌های اجتماع محور در روستاهای هدف در اولویت کاری قرار دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان با بیان اینکه ستاد اجرایی در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۶۰ روستای هدف در شهرستان نورآباد ورود پیدا کرده، افزود: اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال طرح اجتماع محور و ۶۰ میلیارد ریال کارگاه محور تسهیلات پرداخت نموده است.

طائف بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع و نظر کارگروه اشتغال در برنامه ۱۴۰۲ شناسایی روستاهای دارای ظرفیت و پتانسیل لازم جهت طرح‌های اجتماع محور توسط نماینده بنیاد برکت و بخشداری‌ها پیشنهاد، سپس در کارگروه اشتغال شهرستان جهت اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

وی، یکی از طرح‌های موفق طرح جهش تولید در دیمزارهای استان را از جمله فعالیت‌های ستاد اجرایی عنوان و تصریح کرد: ستاد اجرایی در این مورد در شهرستان نورآباد نیز عملکرد مناسبی داشته، به طوری که تعهد شهرستان ۶۵ هزار هکتار بوده که ۱۸ درصد از تعهد استانی را شامل بوده که تا کنون ۸۷ هزار هکتار تحقق برنامه با رشد ۱۳۴درصد بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان ادامه داد: در بحث تخصیص ادوات کشاورزی به محریان طرح تعداد ۴۴ دستگاه ادوات کشاورزی تامین و توزیع گردیده که این شهرستان رتبه دوم را کسب کرده است.

طائف بیان داشت: لازم به ذکر است که به جهت اهمیت موضوع میزان ۹۷ هزار هکتار از اراضی طرح جهش تولید در سطح استان بیمه گردیده که ستاد جهت مساعدت به کشاورزان مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال برای بیمه در نظر گرفته است و در این راستا شهرستان نورآباد میزان ۱۸۹۰۰ هکتار از اراضی طرح را بیمه نموده است.

کد خبر 5957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =