بازدید از مزارع گیاهان دارویی در استان مازندران و تلاش برای ارتقای کیفیت تولید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران، جهت بررسی وضعیت سطح و کیفیت گیاهان دارویی در این استان، بازدیدی از مزارع استان صورت گرفت و با کشاورزان به گفتگو پرداخته شد.

در این بازدید، جناب آقای دکتر زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس آهنگران معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران، مهندس بابایی ناظر طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مازندران، مهندس زارعی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مازندران، مهندس مولایی مدیر گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان مازندران و گروه جهادی علمدار استان مازندران حضور داشتند.

هدف از این بازدید و گفتگو با کشاورزان، بررسی وضعیت فعلی گیاهان دارویی در استان و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود سطح و کیفیت تولید بود. این تلاش‌ها به منظور توسعه صنعت گیاهان دارویی و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استان مازندران در این زمینه صورت گرفته است.

آقای زینعلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت استان مازندران اظهار داشت که به دلیل شرایط اقلیمی منحصر به فرد و سایر ظرفیت‌های بالقوه، این استان می‌تواند به عنوان قطب گیاهان دارویی شناخته شود.

وی ادامه داد: استان مازندران با دارا بودن آب و هوای مطلوب، خاک حاصلخیز و منابع طبیعی فراوان، زمینه‌های مناسبی را برای کشت و توسعه گیاهان دارویی فراهم کرده است. این منطقه با تنوع زیستی و گوناگونی گیاهان دارویی خود، می‌تواند در تولید انواع داروهای گیاهی و صنایع مرتبط نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل، استان مازندران به عنوان یک قطب در حوزه گیاهان دارویی قابل شناخت و توسعه است.

کد خبر 5878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =