وزیر بهداشت: شگفتی‌آفرینی دانشمندان واکسن‌ساز ایرانی باید در تاریخ ثبت شود

پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت به همت گروه دارویی برکت و با تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت برگزار شد.

صبح امروز (دوشنبه اول اسفند ۱۴۰۱ ) پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه دارویی برکت، جمعی از کادر سلامت و خانواده شهدای مدافع سلامت در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

وزیر بهداشت دراین مراسم گفت: امروز دشمنان، تحریف تاریخ را در دستور کار قرار داده‌اند. غارتگران بیت‌المال و اموال مردم ایران رابه عنوان انقلابی معرفی میکنند و یکی از بزرگترین تکالیف ما مقابله با این تحریف تاریخ است.

بهرام عین‌اللهی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی با دوران پهلوی قابل مقایسه نیست، پزشکان پاکستانی پیش از انقلاب در خط درمان و سلامت ما فعال بودند اما امروز می‌بینیم که دیگر مردم برای اغلب درمان‌ها به کشورهای منطقه و یا غرب سفر نمی‌کنند و بهترین متخصصان و امکانات درمانی در داخل کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به دوران شیوع کرونا در سال‌های اخیر گفت: آنچه در دوران شیوع کرونا بر ایران گذشت باید در تاریخ ثبت شود، تلاش دانشمندان جوان دارویی و تیم سلامت کشور و دستیابی به نخستین واکسن ایرانی کرونا و تولید انبوه کووایران برکت در میان بهت جهانیان و شگفتی‌آفرینی بین‌المللی  ، سنگین‌ترین تحریم‌های غیرانسانی دشمن را درهم شکست.

وی ادامه داد: کادر سلامت مانند دوران دفاع مقدس، مجاهدت کردند ودر راستای خدمت به مردم، از جان مایه گذاشتند.

در ادامه سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام نیز در سخنانی به خدمات درمانی و پزشکی این مجموعه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در راستای توجه به سلامت مردم در سال‌های اخیر ۱۷ بیمارستان با ظرفیت ۳۰۰۰ تخت و ۴۰۰ مرکز درمانی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور احداث شده است.

عارف نوروزی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال مجهزترین مرکز تخصصی پیشرفته درمان سرطان را هم در تهران به بهره‌برداری میرسانیم که این بیمارستان می‌تواند از یک‌سو نیاز به مراجعه به مراکز درمان تخصصی سرطان در خارج از کشور را مرتفع و از سویی دیگر هزینه‌های درمان را در این بخش به شدت کاهش دهد.

وی ادامه داد:احداث شهرک بزرگ دارویی برکت در استان البرز و کارخانه‌های دانش‌بنیان تولید داروهای تحریمی و همچنین ساخت بزرگترین کارخانه تولید واکسن‌های پیشرفته در منطقه، از دیگر اقدامات ستاد در این حوزه بوده است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت نیز دراین مراسم گفت : برگزاری این کنگره به یاد عزیزانی است که همانند ۸ سال دفاع مقدس در بخش سلامت مشغول به فعالیت و جانفشانی هستند.

اکبر برندگی ادامه داد: کرونا یکبار دیگر ما و همه دنیا را محک زد، جمهوری اسلامی توانست با عظمت در حوزه کرونا قد بکشد و به اعتراف ناظران جهانی نمره قبولی دریافت کند.

در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت، از فعالان رسانه برگزیده جشنواره سلامت در حوزه خبر و عکس نیز تقدیر به عمل آمد.  

انتهای پیام/

کد خبر 5600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =