برگزاری اولین جلسه توجیحی و آموزشی کارشناسان طرح جهش دیمزارها در مازندران

مسئول طرح دیمزار در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران گفت: جلسه توجیحی و آموزشی کارشناسان طرح جهش دیمزارها در مازندران با حضور ۸۰ کارشناس برگزار و مطالب مفیدی در رابطه با نحوه کار با سامانه دیمزار و سیاست‌های طرح بیان شد.

مسئول طرح دیمزار در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران گفت: جلسه توجیحی و آموزشی کارشناسان طرح جهش دیمزارها در مازندران با حضور ۸۰ کارشناس برگزار و مطالب مفیدی در رابطه با نحوه کار با سامانه دیمزار و سیاست‌های طرح بیان شد.

مهدی بابایی با بیان اینکه امروز اولین جلسه توجیحی و آموزشی کارشناسان پهنه در ۱۳ شهرستان طرح جهش دیمزارها برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون با ۸۰ کارشناس به‌صورت گروه جهادی قرارداد منعقد شد و به مراکز خدمات معرفی شدند تا در کنار همکارانمان در جهاد کشاورزی کار شهرستان‌ها را به پیش ببرند.

وی افزود: جلسه آموزشی امروز با حضور آقای دکتر دوست کامیان با هدف آموزش جزییات کار با سامانه و ثبت موارد در آن به کارشناسان برگزار شد، در ادامه مبحث علمی کاشت توسط محققین مرکز تحقیقات استان تبیین شد.

بابایی از خیرمقدم و بیان راهکارهایی توسط ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به کارشناسان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین آقای آهنگران معاون اجتماعی ستاد نیز با بیان تجربیاتی از سال گذشته ضمن ارائه گواهی به کارشناسانی که در سال گذشته با ما همکاری داشتند، به تبیین برنامه‌ها برای کارشناسان جدید در سال جاری پرداخت.

مسئول طرح دیمزار در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران اضافه کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی شاهد هر چه بهتر برگزار شدن این طرح باشیم، لازم به‌ذکر است که بحث بیمه در جلسه امروز که با حضور مسئول صندوق بیمه طرح جهش دیمزارها همراه بود که با توجه به نبود نیروی بازاریاب در بحث بیمه مقرر شد کارشناسان حاضر نسبت به همکاری با بیمه اقدام کنند تا حق الزحمه تعیین شده به آنان پرداخت شود، با این همدلی امیدواریم شاهد ارائه خدمات خوبی از طرف کارشناسان به کشاورزان و روستاییان باشیم.

این مسئول همچنین عنوان کرد: هر کشاورزی میتواند خدمات طرح جهش دیمزار در بالادست و پایین دست مزارع با هدف افزایش بهره‌وری محصول (افزایش عملکرد، زودرسی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها) و رسیدن به خودکفایی و غیره را طی معرفی از طریق ناظرین به سازمان جهاد کشاورزی مازندران را دریافت کند.

وی یادآور شد: کارشناسان ناظر موقت، کارشناسان پهنه و مجموعه معاونین فنی، روسای ادارات تولیدات گیاهی ۱۳گانه شهرستان‌ها در طرح جهش تولید در دیمزارها امروز در خصوص نحوه ثبت داده‌ها در سامانه دیمزار، بسترسازی آموزشی در خصوص آماده‌سازی زمین، انتخاب و توصیه ارقام مختلف، سیاست‌ها و اهداف طرح و غیره اطلاعات خوبی کسب کردند.

کد خبر 4936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =